Slowfinger
Aktiv medlem
Ahha! Så är logiken - bländaren är fram - ratten fram. Äntligen. Jag tar alltid fel på min D70. Tack för det minnestipset!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Slowfinger skrev:
Nikon och Fuji måste börja samarbeta! Glöm Sony som leverantör av sensorer!!
schaki skrev:
Instämmer, Sony kan förpesta sina egna kameror med deras brusSensorer, istället för att sälja dyrt skräp till Nikon.
Utöver Fuji tycks även Kodak ha lite koll på hur man tillverkar sensorer som genererar lågt brus.
macrobild skrev:
Vad grundar du dessa påståenden på?
Mikael
fujicanon skrev:
Hej Erik!
Du kritiserar ju det mesta..... men det måste vara rykten??? I din kameraväska finns bara "brus")
Hälsar Erik Johansen
Ja, ja; men det har vi inte set resutatet av....schaki skrev:
Jag köpte mig en D1 för att ha som läroMedel.
Jag prioriterade fullstor sökare, snabb AF, & ett robust hus framför hög upplösning som D70 erbjöd.
Upplösningen 2.7mp räcker för mig, bruset är inget problem så länge jag håller mig till iso 200.
Jag tycker än idag att jag valde rätt kamera, har testat D70 vid några tillfällen. Men sökaren är ju ett enda stort skämt.
Troligtvis lär jag byta upp mig till D1x eller D200. Vet dock inte när detta kan tänkas bli aktuellt.
Jag använder mig av en del vassa objektiv också.
Man kan inte få allt. Jämför gärna övriga egenskaper också vid samma ställningstagande. Är 5D likvärdig D200 när det gäller funktionalitet, ergonomi och tätning? Och priset sen...schaki skrev:
Sony har rört till det tillräckligt under åren med brusiga sensorer till bla.a D1, D2h och nu D200 vars brus är under all kritik jämfört med 5d på iso 1600.
schaki skrev:
Sony har rört till det tillräckligt under åren med brusiga sensorer till bla.a D1, D2h och nu D200 vars brus är under all kritik jämfört med 5d på iso 1600.
Fuji har påstås kunna ta fram en DX-sensor med lågt brus. Kodak tillverkar sensorer för Phase one's räkning.