Annons

Inspirerande bröllopsbilder.

Produkter
(logga in för att koppla)

Ibanez Magnus

Aktiv medlem
Jag var för någon vecka sen och spelade på ett bröllop i
Skottland och hela tiden sprang det en inhyrd kille runt med en Nikon D3 och tog väldigt många bilder. Fotointresserad som man är hoppade jag in på hemsidan som han gjorde till bröllopet för att kolla bilderna han tagit. Måste säga att det är det bästa bröllopsbilder jag sett, i en helt annan liga än något jag sett förut, väldigt snygga grejer.

Tänkte att det kanske är något att inspireras av, det inspirerade mig, och jag tar ändå inte bröllopsbilder.

Bröllopet jag jobbade på. (kolla framförallt poseringsbilderna som är tagna i en kyrkoruin).
http://www.imagehindsight.co.uk/dot&andrew/

Fotografens hemsida.
www.craigdempster.co.uk

Jag känner inte snubben.

/Magnus
 
Vad kul att se! Väldigt annorlunda bröllopsbilder än vad jag sett i Sverige. Inspirerande! Tack för att du delade med dig!
 
Rekommenderar filmerna "Masters of wedding photography 1 & 2". Har iofs bara sett tvåan, men det var en mycket, mycket intressant film. Ser ut som den killen sett den också ;).
 
Riktigt roligt att se både Craig Dempsters och Jeff Ascoughs bilder som blir berättelser av dagen
För det mesta får man ju se bilder av endast brudparet uppställda i någon speciell miljö. Lite väl stelt ofta.
 
Brukar i regel inte vara så förtjust i bröllopsbilder, men dessa gav mig en riktigt skön känsla.

Tack för länkarna!

Mvh Jonas S
 
Wow! Arment & co's bilder var ju helt fantastiska! Definitivt en ny favorit och inspirationskälla!
 
dinajel skrev:
Måste tipsa om den här länken apropå bröllopsbilder:

http://www.andrearment.com/

Gå in på portfolio och kolla tex. "prewedding". Där snackar vi lite annorlunda bröllopsbilder! Och vilka färger!

Wow, helt magiska bilder. Tack för länken.

Blev själv lite inspirerad att prova fota bröllop efter jag startade tråden och tog ett sånt jobb förra helgen (första jag gjort för folk jag inte känner, läskigt, har gjort ett för olk jag känner tidigare). Det är inget jag tänker göra igen :)
Här är några bilder, om någon vill kolla. Tyck gärna till om vad jag skulle kunna gjort bättre eller nått. (Kastade ihop sidan i Lightroom).

http://www.magnusolsson.com/brollop/index.html

/Magnus
 
Är rätt övertygad om att han ställt bilderna i retro stil för att han vill ha den touchen på dom.
Det är samma stuk på samtliga bilder så han har nog koll på vad han gör.
Sedan om det är snyggt eller ej det är upp till var o en att bedöma.
 
Wow, helt magiska bilder. Tack för länken.

Blev själv lite inspirerad att prova fota bröllop efter jag startade tråden och tog ett sånt jobb förra helgen (första jag gjort för folk jag inte känner, läskigt, har gjort ett för olk jag känner tidigare). Det är inget jag tänker göra igen :)
Här är några bilder, om någon vill kolla. Tyck gärna till om vad jag skulle kunna gjort bättre eller nått. (Kastade ihop sidan i Lightroom).

http://www.magnusolsson.com/brollop/index.html

/Magnus

Fina bilder. Lite väl softat för min smak. Eller snarare, lite för många softade bilder för min smak.
Som pitebo blir jag väldigt nyfiken på vart bild nr 5 är tagen ... Tacksam för tips. Har letat schyssta bryggor, men dom är svåra att hitta.
 
Fina bilder. Lite väl softat för min smak. Eller snarare, lite för många softade bilder för min smak.
Som pitebo blir jag väldigt nyfiken på vart bild nr 5 är tagen ... Tacksam för tips. Har letat schyssta bryggor, men dom är svåra att hitta.


Tack för att du tyckte till, Maria.

Jo, bland dom som hamnade där på sidan var det lite många softade bilder, håller med (börllop är ju lite så där puttinuttesnuttegull, så det passar med bommulsoft, tycker jag).

Bryggan var precis där dom hade festen, på ett ställe som hette "solbacka" (stod så på skylten, men det är nog inget officiellt namn). Vägen det låg på hette Gamla Pitsundsvägen eller den delen av samma väg som heter Södra Pitsundsvägen.

/Magnus
 
Tack för att du tyckte till, Maria.

Jo, bland dom som hamnade där på sidan var det lite många softade bilder, håller med (börllop är ju lite så där puttinuttesnuttegull, så det passar med bommulsoft, tycker jag).

Bryggan var precis där dom hade festen, på ett ställe som hette "solbacka" (stod så på skylten, men det är nog inget officiellt namn). Vägen det låg på hette Gamla Pitsundsvägen eller den delen av samma väg som heter Södra Pitsundsvägen.

/Magnus


Tack. Då vet jag ungefär vart det är (har varit taxichaffis en gång i tiden ...).
Men det innebär alltså att den bör höra till någons privata stuga. Vet inte med mig att det finns något ställe att hyra för fester längs "guldkusten".

Jo, bröllop är lite puttinuttesnuttegull men jag själv softar väldigt lite. Jag är mer av en vinjetteringsfreak i det fallet. Kul i alla fall att se bilder där man känner igen sig. Jag fotade i samma kyrka för några veckor sedan.
Måste bara få fråga hur i h-skota du hamnade uppe i Piteå av alla ställen?!
 
Tack. Då vet jag ungefär vart det är (har varit taxichaffis en gång i tiden ...).
Men det innebär alltså att den bör höra till någons privata stuga. Vet inte med mig att det finns något ställe att hyra för fester längs "guldkusten".

Jo, bröllop är lite puttinuttesnuttegull men jag själv softar väldigt lite. Jag är mer av en vinjetteringsfreak i det fallet. Kul i alla fall att se bilder där man känner igen sig. Jag fotade i samma kyrka för några veckor sedan.
Måste bara få fråga hur i h-skota du hamnade uppe i Piteå av alla ställen?!

Jo, jag tror att bryggan är privat, men den låg mellan två hus, så jag är inte helt säker.
Det var ingen allmänfestlokal, dom hade fått uppbyggt en massa stora tält med trägolv.
Guldkusten verkar vara ett passande namn :) det verkade vara folk med bra med pengar (måånga fina bilar).

Ja, det är lite skumt att hamna i Piteå på sitt första bröllopsjobb när man bor i Helsingborg. Men jag är musiker och reser väldigt mycket och var där uppe då, och passade på att hitta något där (arrangerat ganska långt innan).

Den kyrkan är ju guld att fota i, väldigt ljus, grymt skönt (var nervös för det, om det skulle vara en sån typisk svensk ”religion är döden mörk kyrka”).

Ja, softa är inget jag gör annars, tyckte bara att det funkade där för att ljuset var så hårt under dagen, annars är softa lite B :) (Ähh, det är B på bröllop också, man får dom som skall ha bilderna att gilla en bild som nog egentligen är skit).

Har bara varit i Piteå, och gjort en clinic i lokala musikaffären, en gång innan detta och älskar stället. Jag vill flytta dit (men det vill jag nog inte på vintern).

/Magnus
 
ANNONS