Annons

Instabil ljusmätare, D70

Produkter
(logga in för att koppla)

ELe

Aktiv medlem
Har fått en skumt fel på min Nikon D70 de senaste dagarna. Ljusmätaren är instabil, står och svänger fram och tillbaka. Det gör att man inte vet hur exponeringen blir när man kör med program mode. Felet uppträder för alla mina linser.

Alla andra funktioner i kameran verkar fungera som det ska. Det enda tecken i övrigt att något skulle vara fel är att ljusintensiteten i sökarens ljusramp varierar.

Kör med pgm vers 2.0 sedan ett bra tag tillbaka.

Är det någon som känner till det här felet och vet vad man kan göra åt det?

I behov av hjälp.

mvh

/Erland

Har provat att torka av kotakterna från smuts men inte använt ngn rengöringsvätska. Ingen förbättring tyvärr.

/E

Hej !

sök på "död d70" här på forumet eller på nikons hemsida under support så söker du på "trasig" så hittar du ett "meddelande till d70 kunder"

Din kamera kommer nog att lägga av helt snart..min gjorde det...
d70 tillverkade runt april 2004 har en defekt på ljusmätaren. De lagar den kostnadfritt har de sagt.

men det är tråkigt att vara utan kamera ett tag.
Bonus är att jag får den rengjord samtidigt som reparationen.

Eddy.

Hej Eddy!

Skönt att höra att jag inte är ensam om det här. Datumet som du angett stämmer precis. Fick min D70a i början av april 2004. Jag ska genast ge mig in på Nikons hemsida och se vad jag kan hitta.

MVH

/Erland

Så då vet jag vad jag har att vänta, ljusmätaren på min D70 har just blivit instabil.

Någon som har mer info om problemet? Hur gick det för dig Erland?

Hej!

Jag lämnade in kameran hos Nikon och efter en del turer så fixade dom det på garantin. Kameran har fungerat felfritt sedan dess.

MVH

ANNONS
Götaplatsens Foto