Annons

Intressant arkitektur i Göteborg

Produkter
(logga in för att koppla)

photoper

Medlem
Hej!

Är Göteborgare sen mer än 10 år, men har egentligen aldrig varit runt i stan och fotat, utan bara närmsta området där jag bor på Hisingen.

Någon som har något tips på fin arkitektur att fota i Göteborg (man blir lätt hemmablind så därför frågar jag).

mvh Per

Å, det finns väl massor! Förmodligen hittar du en hel del, bara genom att gå utanför din egen dörr och titta ordentligt!

Men visst, cykla upp till Götaplatsen och ta bilder på alla vackra byggnader runt omkring, om du inte kommer på något själv!

Per.

PS. Jag är väldigt förtjust i miljön i Landala, kanske värt ett besök?

Vad är då fin arkitektur?
Linnegatans flådiga fasader eller landshövdingehusen i Majorna eller kanske Albert o Herberts kullerstenskvarter i Haga? Det bästa är nog att ta vagnen o åka ut o kika runt, det är nog det bästa sättet att hitta kornen bland allt bös;-)

SVT huset är ju en klassiker bland vidvinkelfotografer här i stan. Även byggnaderna i Lindholmen Science Park är populära. Du har en del byggnader och attraktioner på Liseberg. Kvarnbyn i Mölndal med forsen och de gamla industribyggnaderna är ju också klassiska motiv här. Det finns massor, bara gå utanför dörrn så ser du något..

/ Magnus

ANNONS
Götaplatsens Foto