Annons

intressant "avslöjande"

Produkter
(logga in för att koppla)
NixXxoN skrev:
Inte jag: Det är så här man ska tycka för att vara politiskt korrekt i Sverige! = )

Men bilderna är ju tyvärr för fixade även om det är snyggt gjort ibland. Plastkänslan är lite för påtaglig. Lagom är bäst.

Mja, jag vet inte om det har med "politiskt korrekt" att göra, snarare skillnad i kultur. Vi är inte vana vid fullt så mycket fejk, jag tror inte folk i allmänhet (iunklusive fotografer) inser hur mycket manipuilation som pågår inom t.ex. reklam och mode. Det skrämmande är att folk tror förmodligen att det finns så "vackra" människor som syns i annonserna.
 
på tal om vidrig retuschering... snacka om vidrigt designad website.... hujedamig

Mvh
Johan

starnut skrev:
ja, det där är lite läskigt. Stora rumpor gillar han verkar det ju som.
Men har ni missat www.flicka.org ? Där tycker jag man ser bättre steg för steg vad det är som händer med en bild i retuschörens händer.
 
Anders Östberg skrev:
Det skrämmande är att folk tror förmodligen att det finns så "vackra" människor som syns i annonserna.

Folk = majoriteten tonåringar = dåligt självförtroende/snedvriden kroppsuppfattning = destruktiva beteenden (anorexi/bulimi, självskadebeteende mm)...

Detta gäller långt ifrån alla tonåringar, men skrämmande många vilket jag kan intyga som sitter med dessa i samtal när det gått för långt.

Jakten på att vara den perfekta människan, utseendemässigt och karriärmässigt, nuförtiden tycker jag är alarmerande hos våra ungdomar. De har många gånger inte en realistisk syn på vad de ska uppnå i livet för att vara nöjda.

//Liza
 
Anders Östberg skrev:
Det skrämmande är att folk tror förmodligen att det finns så "vackra" människor som syns i annonserna.

Ännu mer skrämmande är när man möter modellen från annonsen och inser att hon faktiskt är ännu snyggare i verkligheten...
 
Men dra åt skogen vad roligt det är att göra..

Blev en liten retusch på en god vän.. Jag föredrar henne dock i orginalutförande..
 

Bilagor

  • före.jpg
    före.jpg
    27 KB · Visningar: 410
..och en med färg...

Hur kul som helst... Skulle gärna ha retusching som yrke..
 

Bilagor

  • efter_färg.jpg
    efter_färg.jpg
    25.4 KB · Visningar: 391
Håller med om att flera bilder, väl exemplifierade av den som Christel opponerar mot, ser gräsligt tecknade ut. Samtidigt är galleriet ett intressant exempel på det svåra i att retushera så att motivet blir vackert, snarare än att betraktaren lägger märke till retushen.

Jag upplever i alla fall att även diskreta förändringar som verkligen förbättrar bilden ofta känns som ganska onaturliga att införa när man i bakgrundslagret har orginalmaterialet att jämföra med. Om man då ska göra så drastiska ändringar som ibland är önskvärda inom reklam och mode kan jag tänka mig att allt man gör känns onaturligt och det blir svårt att, i alla fall från utifrån känslan, veta var gränsen går för att andra som inte ser orginalet ska störa sig på retushen (samtidigt som toleransen för plastighet och smaken skiljer sig mellan olika betraktare).
 
Jag gillar bara inte att alla ska tycka samma annars är man knepig och har kass smak. Alla sitter och hetsar varann och ska bräcka varann i klagomål. Tydligen finns det mycket folk som gillar dessa bilder. Hurvida jag gillar dom eller inte hör inte hit.
 
Fruckan skrev:
Jag gillar bara inte att alla ska tycka samma annars är man knepig och har kass smak. Alla sitter och hetsar varann och ska bräcka varann i klagomål. Tydligen finns det mycket folk som gillar dessa bilder. Hurvida jag gillar dom eller inte hör inte hit.
ajdå, bäst man inte klagar på dom som klagar då. annars försöker man bara bräcka nån då?

vad gör att din åsikt om bilderna inte hör hit förresten?
du har ju just åsiktat om våra åsikter om bilder och det här är väl en bildcommunity om något, så din åsikt är väl precis lika passande här som nån av våra åsikter.

för här FÅR man faktiskt ha åsikter om bilder.
 
Jag klagar inte på bilderna. Bara trött på att bilderna ska vara "fotosidan korrekt". Annars så kommer mobben och härjar med kommentarer..
 
Fruckan skrev:
Jag klagar inte på bilderna. Bara trött på att bilderna ska vara "fotosidan korrekt". Annars så kommer mobben och härjar med kommentarer..
ajdå, så du menar alltså att vi inte får lufta våra åsikter om dom är annorlunda än hos folket "over there"?

är det inte typiskt svenskt båda beteendena? att dels oja sig över att amerikanerna gillar plastbarbies samt att oja sig över folk som ojar sig?
 
Jo ni får göra vad ni vill. Men alla sitter och letar fel och brister, typ oj tjejen nr fem kolla naglarna, ser ju helt sjukt ut osv osv...
 
och varför får vi inte det, menar du?
vad är det som gör att din åsikt om att vi inte ska åsikta är den enda rätta?

visst, jag kan delvis hålla med dig, men att klaga på att nån klagar.. ursäkta, men hur knas är inte det på en skala.
 
ANNONS