Annons

FS Forum Intressant statistik på forumaktiviteten

Produkter
(logga in för att koppla)

Ventures

Aktiv medlem
Och den egna favoriten är alltsomoftast den produkt som medlemmen själv råkar äga. Det bär emot att rekommendera något annat. Samma fenomen ser man i recensionsbanken på FS, där det är betyg 4-5 på nästan alla produkter. Få törs sätta lågt betyg på sådant man själv har köpt.

Personligen förlitar jag mig sällan på produktrekommendationer från enskilda konsumenter. Konsumenten har sällan erfarenhet av konkurrerande produkter, och kan alltså inte göra en vettig jämförelse.
Jag brukar bara läsa de negativa omdömena i allmänhetens recensioner. De visar vilka fel som kan uppstå - om det inte är "SBS"-relaterat. :)
 

PMD

Aktiv medlem
Dom flesta kvinnor som ställer frågor på forumet får ju höra att dom inte är mogna för nästa tekniska steg utan skall fortsätta med vad dom har och återkomma när dom blivit bättre fotografer.
Haha, ja så kan det säkert vara i vissa fall. Om man själv sitter som herre på täppan så vill man kanske försvara den positionen. Då gäller det att hålla uppstickarna på plats. 😉
Men det är ofta en relevant kommentar. Jag själv skulle säkerligen ta lika bra (eller dåliga) bilder idag med min första digitala systemkamera, som jag köpte för 15 år sen, som med min nyaste, som jag köpte för fyra år sen.

Den första frågan i Petters tre faser bör därför kompletteras med en motfråga om syftet med ett kamerabyte är fotografiskt eller pryltekniskt.

Jag ställer mig f.ö. frågande till din tes om försvar av postitionen som herre på täppan. (Trots din smiley tror jag alltså att du menar åtminstone lite allvar).
 

elmfeldt

Redaktör
Forumpersonal
Bifogar lite statistik för forumet senaste veckan:

Users: 20 538

Så slutsatsen är väl som det brukar. Den absoluta merparten läser medan ett fåtal skriver.

Skärmavbild 2021-01-22 kl. 08.44.43.pngSkärmavbild 2021-01-22 kl. 08.46.04.png
 
ANNONS