Annons

Iphone - Trådlösare

Produkter
(logga in för att koppla)

felixus

Medlem
Nu är det dags att någon gör en app som gör att man kan styra alla kamerans funktioner med sin iphone. Något fler än bara jag borde sakna.

Tänk så smidigt att via en 2.5mm-3.5mm sladd få trådutlösare, timelapsetagning osv.

Vad tänker ni kring detta?
Uppmuntrar er utvecklare!
 

72mm

Aktiv medlem
Varför inte volymknapparna funkar som utlösare på Iphone är fullständigt idiotiskt.

Nästa version av iOS kommer dock råda bot på detta. Det borde innebära att ditt vanliga headset funkar som trådlösare.
 

felixus

Medlem
Varför inte volymknapparna funkar som utlösare på Iphone är fullständigt idiotiskt.

Nästa version av iOS kommer dock råda bot på detta. Det borde innebära att ditt vanliga headset funkar som trådlösare.
Tror inte du uppfattade diskussionen riktigt. Det jag menade var att du skulle koppla iphonen till din systemkamera och få alla dessa funktioner istället för att behöva dra med dej en remote osv.
 

iBoat

Aktiv medlem
Nu är det dags att någon gör en app som gör att man kan styra alla kamerans funktioner med sin iphone. Något fler än bara jag borde sakna.

Tänk så smidigt att via en 2.5mm-3.5mm sladd få trådutlösare, timelapsetagning osv.

Vad tänker ni kring detta?
Uppmuntrar er utvecklare!
Det har funnits i ett par år redan. "DLSR Remote" heter appen och fungerar mycket bra. Kamerans menyer hamnar i iPhone/iPad. Nackdelen är att man också måste ha en dator i närheten.
 
ANNONS