Annons

*ist D i produktion nu

Produkter
(logga in för att koppla)
Martin W skrev:
Är det nån som vet om man kommer kunna använda gamla manuella pentax objektiv till kameran?

A-optik (1982- ) fungerar definitivt, inga som helst problem (t.o.m flerfältsmätningen fungerar!). M och K objektiv (1976-1982) lär ha problem med ljusmätningen, så de rekommenderas inte. Skruvfattad optik lär fungera bättre på *ist D än M och K optik. (ja, det låter märkligt men det verkar vara så det står till just nu).
Definitiva svar får vi nog inte före den är släppt helt officiellt.

Med vänlig hälsning
Roland

Som Pentaxägare hade det verkligen varit väldigt trevligt om man kunde finna lite uppdaterad information om *istD på Pentax egna hemsida. Ja man kan till och med tycka att Pentax själva borde se det som en bra idé att hålla sina trogna kunder informerade om läget. Men om man tror att man ska finna någon sådan information på Pentax hemsida så så är man en lurad idiot, för där finns nada. Inte en rad finns att läsa om hur det går med kameran, inte en rad om vad den kommer att kosta, inte en rad om när den kommer att finnas tillgänglig, inte en rad om något över huvud taget. Förutom det ouppdaterade och inaktuella pressmeddelande som släpptes tidigt i vår.

Personligen tycker jag att detta är för jävla nerskitet (ursäkta norskan) och extremt dålig kundvård. Vi som tyvärr gjort misstaget att satsa på en avancerad pentaxutrustning i småbildsklassen är ju inte direkt bortskämda med nyheter från Pentax. Personligen börjar jag tröttna, och för varje dag som går blir jag mer och mer förbannad.

Därför hoppas jag att kameran snart (och då menar jag jävligt snart) kommer att finnas på marknaden och att den kommer att vara precis lika bra som Canon Eos 10D. Och är den inte det så byter i alla fall jag märke. För nu är jag trött på att vänta och då spelar det ingen roll hur fina kameror Pentax tillverkade en gång i tiden eller hur fina deras objektiv är. För de håller på att missa något jävligt viktigt just nu, den digitala fotorevolutionen!

Såja nu har jag fått gnälla av mig lite! Nu känns det mycket bättre :)

Dustin har prissatt den

13.995:- + moms för huset
14.995:- + moms för hus och 18-35 mm

(K, KA, KAF och KAF2 fattningar ska funka)

ANNONS
Götaplatsens Foto