Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare, du bör uppdatera den.
iStockPhoto.com hjälp behövs
- Trådstartare Editiger
- Start datum
Editiger
Aktiv medlem
Komigen känner ingen till www.iStockPhoto.com?
Krisiun
Aktiv medlem
Har du gjort dem i PS och inte Illustrator?
Från istockphoto:
Vector Illustrations:
Save your vector illustration as an .EPS (Encapsulated Postscript) file. Your EPS file should be saved as an AI8 compatible EPS.
Open the file in Adobe Photoshop and create a 380 pixel (wide or tall depending on the orientation of your illustration) RGB JPEG preview of your file.
Place your EPS into a folder and ZIP the folder. You’ve just prepped all your files and you’re ready to upload your .ZIP and JPEG preview.
Från istockphoto:
Vector Illustrations:
Save your vector illustration as an .EPS (Encapsulated Postscript) file. Your EPS file should be saved as an AI8 compatible EPS.
Open the file in Adobe Photoshop and create a 380 pixel (wide or tall depending on the orientation of your illustration) RGB JPEG preview of your file.
Place your EPS into a folder and ZIP the folder. You’ve just prepped all your files and you’re ready to upload your .ZIP and JPEG preview.
Michael Eklöf
Aktiv medlem
Om du inte klarar frågorna kanske du inte ska ladda upp vektorbilder utan hålla dig till foton.
Frågorna finns ju antagligen där av en anledning, för att man inte vill ha filer av folk som inte vet vad dom gör? Vilket antyds när man vill ha 'alla svar'...
(Jag har dock ingen aning om vad det är för frågor eller vad de behandlar, blir bara så trött varje gång man ser folk som nästan kräver att folk ska hjälpa dem utan egen ansträngning)
Frågorna finns ju antagligen där av en anledning, för att man inte vill ha filer av folk som inte vet vad dom gör? Vilket antyds när man vill ha 'alla svar'...
(Jag har dock ingen aning om vad det är för frågor eller vad de behandlar, blir bara så trött varje gång man ser folk som nästan kräver att folk ska hjälpa dem utan egen ansträngning)
gsol
Avslutat medlemskap
1. Spara vektorillustrationen som EPS.
2. Gör en rastrerad (kan man säga så?) kopia i Photoshop som är 380 pixlar som längst/bredast, men behåll förstås proportionerna. Spara som JPEG. Detta blir preview-bilden av din illustration på iStock.
3. Packa ihop EPS- och JPEG-filen tillsammans i en ZIP-fil och ladda upp på iStock.
Om du redan hade listat ut det här kan man ju ställa sig frågan vilken version av Photoshop du har? Eftersom vektorfilen måste vara kompatibel med AI8 kanske det inte funkar om du har nåt gammalt Photoshop, typ version 5-6.
2. Gör en rastrerad (kan man säga så?) kopia i Photoshop som är 380 pixlar som längst/bredast, men behåll förstås proportionerna. Spara som JPEG. Detta blir preview-bilden av din illustration på iStock.
3. Packa ihop EPS- och JPEG-filen tillsammans i en ZIP-fil och ladda upp på iStock.
Om du redan hade listat ut det här kan man ju ställa sig frågan vilken version av Photoshop du har? Eftersom vektorfilen måste vara kompatibel med AI8 kanske det inte funkar om du har nåt gammalt Photoshop, typ version 5-6.
gsol
Avslutat medlemskap
Editiger skrev:
Tack för alla svarnu vet jag svar på den men jag vet ej på vilken fråga jag misslyckas då hela tiden,har försökt massa ggr men men...?
Vad får du för felmeddelande från iStock då?
gsol
Avslutat medlemskap
Editiger skrev:
Jag tror alla känner till iStockPhoto.com?
Problemet är,jag klarade frågor för att upplada vanliga bilder men kan ej klara att upplada vector bilder(gjorda i photoshop)någon som kan hjälpa mig snälla jag,kan lägga upp frågorna om det behövs!
Mvh Ernad
Hej!
Idag hade jag samma problem när jag skulle ladda upp Flash på iStock. Jag fick meddelandet "Your uploaded sample is not a valid ZIP-file". Provade fram och tillbaka utan framgång, men testade sedan med Internet Explorer ist. för Mozilla Firefox och då funkade det.
Prova det också om du kör Firefox. Jag har underrättat iStock om problemet.