Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 379 kr per år

Annons

iView MediaPro 3 under Windows?

Produkter
(logga in för att koppla)

ErikB

Aktiv medlem
Hej,

Jag har provat ett flertal katalogiseringsprogram för bilder och använder just nu IMatch, som fungerar men har ett uselt gränssnitt.

Gillar egentligen iView bättre, men när jag kör det under Windows tycker jag att det är alldeles för långsamt!

Jag har ca 10000 bilder på 200 GB så det är en del data. Filerna ligger på en snabb filserver, som inte alls får jobba hårt eftersom programmet verkar vara så långsamt i sig. Det gäller t.ex. när man ska uppdatera en katalog med 360 bilder på 1-2 MB styck, det tar 20-30 minuter. Med IMatch tar det kanske 5 minuter, max...

Ofta tycker jag också att användargränssnittet är rätt trögt, det kan ta några sekunder att göra en enkel förflyttning från en mapp till en annan t.ex.

Så... vad har ni för erfarenheter av iView MediaPro under Windows? Är det långsamt för er?

/Erik

ANNONS
Götaplatsens Foto