Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Ixus 430, Dimage G400 eller PowerShot S50?

Produkter
(logga in för att koppla)

Smillla

Ny medlem
Jag ska köpa en digitalkamera och har hittills hittat tre modeller som jag tycker verkar passa mig - Ixus 430, Dimage G400 och PowerShot S50.

Kameran ska användas till helt vanliga familjebilder. Jag vill inte betala för en massa funktioner som jag aldrig kommer att använda, men jag betalar gärna för bra kvalitet på bilderna. Möjlighet till manuella inställningar är inget krav men får man med det "på köpet" så är det naturligtvis ett (stort?) plus. Vem vet, en vacker dag kanske man börjar mixtra lite... Den får dessutom gärna vara enkel och snabb och kompakt och snygg och ..., ja rolig att använda helt enkelt!

Pris runt 4000 kr (med extra minneskort) har jag tänkt mig.

Om ni har något annat förslag än mina tre kandidater så säg till!

G400 har ju fördelen att vara rätt snabb. Annars tar både IXUS:en och S50:n bättre bilder.
S50 är nog den jag skulle valt av dessa. Mest för att den har lite "extra funktioner" som man kan använda när man får lust eller behov av det. Den är lite mer att växa i. Den är åas lite större, om det spelar roll.

Canon A80 (eller för den delen A75) är åxå en vettig kandidat. Den är inte lika "strömlinjeformad" som S50så den kanske inte passar riktigt lika bra i fickan dock. Annars är den väl eg inte så mycket större.

ANNONS
Götaplatsens Foto