Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 379 kr per år

Annons

Ixus V2 el Sony P9

Produkter
(logga in för att koppla)

Sterner

Ny medlem
Hej.. detta är mitt första inlägg på detta fina forum..

Jag skall således köpa min första digitalkamera varpå jag behöver era råd å tips;)

Jag funderar antingen på ixus v2 eller sony P9

Kameran skall mest användas för datorbruk.. den skall vara liten å kunna följa me i fickan överallt...

Så jag hoppas ni kan vägleda mig till ett bra köp... dvs vilka är fördelarna resp nackdelarna med dessa kameror!?? priset behöver vi inte diskutera just nu :)

Mvh//Sterner

Oj. Inget särskilt lätt val. Båda kamerorna är "bra".
Jag har en digital Ixus "mark1". och en Sony s75(en lite större modell)
Ska du mest använda kameran för datorbruk och ska vara liten ligger kanske Ixusen något bättre till. Den är också billigare och använder billigare minneskort. Att den har ett hölje helt i rostfritt stål är inte fel om den ska hänga med jämt. Den känns väldigt gedigen och hållbar, vilket den också är...
Utskrifter i 10x15cm blir dock något mer detaljrika med Sonykameran som ju har 3Mpixels.

ANNONS
Götaplatsens Foto