Annons

Jag är väldigt nyfiken.

Produkter
(logga in för att koppla)

Rolz

Avslutat medlemskap
Hej alla fotoentusiaster!

Har med stort intresse följt diskussionen om Canons 10D. När jag stod i begrepp att köpa D60 så hade jag givetvis stora förväntningar och planer på vad denna kamera skulle betyda. Får säga att det jag hoppades/trodde har slagit in, jag är väldigt nöjd med denna kamera plus de gluggar jag allteftersom har kompletterat med. Nästa steg - när börsen tillåter det - är ett ännu mer professionellt kamerahus, jag ser ann framtiden med stor tillförsikt med tanke på prisernas ras nedåt.

Nu till min nyfikenhet, vad är era förväntningar/planer på 10D, dvs. ni som har fått den och som har den fortfarande på beställning? Tycker det skulle vara intressant att få veta för att sedan lite senare kanske få veta om det blev så.

Bästa fotohäls. Ronney
 

kirigoe

Aktiv medlem
jag tror att 10d:an kommer fånga bilder med så pass bra kvalitet att jag blir manad att fortsätta att utvecklas. min nuvarande oly c2100uz blir jag sällan nöjd med och då försvinner lätt lusten att fortsätta fota.

sen skulle jag nog inte må speciellt bra om jag lagt ner 29000 på utrustning jag inte trivs med :)

vad har du för objektiv, ronney?
 

Jeppe

Aktiv medlem
Mina förväntningar på 10D är att den ska kunna leverera bilder som motsvarar en förstoring av ett småbild upp till 50x70. Anledningen till att det blev en 10D är för att jag var sugen på en D60, men drog öronen åt mig när jag hörde om fokuseringen + priset i viss utsträckning.

Jag ser det som att man kommer att minska sin film+framkallningskostnad och att man slipper scanna och sitta o plocka bort damm i photoshop.

Det är väl de största anledningarna. Sen är det ju trevligt att det går snabbt också :)
 

Rolz

Avslutat medlemskap
Daniel: jag är fullständigt övertygad om att du kommer till att stortrivas med den nya utrustningen, kan inte se något annat. Vilka gluggar jag har idag kan du gå in och se under min profil.

Jesper: håller med dig om priset på D60 var ganska mycket men att fokuseringen är så kass som det görs gällande skriver jag inte under på. Visst, som du vet så jagar den vid sämre ljusförhållande men detta går att avhjälpa en hel del med en extern blixt. Då är det sämre vid rörliga mål typ flygande fåglar och där tror jag att 10D klår min rejält. D60 är också lite plastig men en kamera som tar helt underbara bilder bara man lär sig handskas rätt med den och vet om dess brister. Ser framemot vad ni har att säga om 10D när ni fått klämma på den en tid. //Ronney
 

Jeppe

Aktiv medlem
Angående fokusering i skum belysning...

10D fokuserar med ett EF 100/2.8 när det är så mörkt som 30"/f2.8...Nej..jag har ingen EV-mätare ;)

Bara där är lite kontraster så löser den det..
 
ANNONS