Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Jag har beställt min 350d + tillbehör

Produkter
(logga in för att koppla)

hailstorm

Aktiv medlem
Ahhh =) Vad säger man? Nu så har jag sålt min själ till canon och beställt från cyberphoto.se:

350d + kitzoom

---

50mm/f1.7 II

---

Sigma 70-300 super macro II glugg (äger en sedan tidigare till minolta och den funkar).

---

Soligor polfilter, soligornd4 (58mm på båda)

---

Stepring 52-58 (använda mina filter på 50mm normalen) + för diffusorsteppen

Stepring 58-72 för att montera på hemmagjord diffusor på... har startat en tråd om denna i gör det självforumet.

Länk:
http://www.fotosidan.se/forum/showthread.php?threadid=37231

---

2GB sandisk kort. 8X kort då jag inte har behov av hög FPS eller hög skrivhastighet.

---

RS-60 E3 (Trådutlösare)

---

Detta trillade iväg på en del men (hade en del sparat från frilansjobb å sådär) om jag hade köpt KMs 7d så hade det trillat iväg på ännu mer även fast jag inte behövde några glas förutom vidvinkeln. Kännde också att 350dn passar mig bättre och anser att nu var en bra tidpunkt att byta märke om det någonsin skulle ske.

Är det någonting jag missat?

Nja, känns lite obehagligt att vifta med priser men ni kan ju för all del gå upp på cyberphoto.se och kolla om ni nu vill ;)

Grattis!

Tycker kanske du borde köpt den lilla billiga IR fjärrisen i stället för trådutlösare men det är ju ett kompetent kit du beställt.

Re: Re: Re: Jag har beställt min 350d + tillbehör

hailstorm skrev:
2 stativ...
ett "jag går inte paj om så en orkan sveper över mig" och ett enkelt "släpa under armen" stativ

Du blir nog nöjd med 350D, jag gillar min skarpt!

Jag har trådlösa fjärrisen RC1 och den är behändig o bra, kan hängas fast på kameraremmen lätt. Lite plastig kanske men spelar nog ingen roll. Att den är trådlös är ju själva vitsen tycker jag.

Stativ har även jag nu! Ett "jag står pall när det blåser minst kuling och väger nästan ingenting att släpa under armen". ;-) Ett Velbon El Carmagne 540 för mig. Passar perfekt till 350Dn.

Re: Re: Re: Re: Jag har beställt min 350d + tillbehör

Uttryck skrev:

Stativ har även jag nu! Ett "jag står pall när det blåser minst kuling och väger nästan ingenting att släpa under armen". ;-) Ett Velbon El Carmagne 540 för mig. Passar perfekt till 350Dn.

Jag ville bara instämma om Velbonstativet du har skaffat dig, det är hur bra som helst...

:) Håkan, som numera bär med sig sitt stativ (Velbon El Carmagne 540), och inte låter det stå i garderoben på grund av att det väger för mycket...

hehe =)
näää väska me already got...
och bara ett stativ får följa med på färden...
det andra har jag hela tiden i min bil tillsammans med ett par gummistövlar.

nope... ska köpa en Sigma EF-500 DG Super II i juli månad... Men ni vet... man har ju inte hur mycket pengar som helst så det fick vänta...

Sedan ska jag komplettera med mellanringar... det föll också utanför budgeten som var 15000kr ganska exakt...

ANNONS
Götaplatsens Foto