Annons

Jag mötte Lassie (fotorelaterat)

Produkter
(logga in för att koppla)

Grantun

Aktiv medlem
nåja bengt sändh har jag både fått komentar av och gett med....
jag har träffat de flesta danska skådespelare-men det slår väl inte så högt I sverige.....burit högtalare med björn afzelius (han var dörädd jag skulle tappa den :))) )
 

KenNeth

Aktiv medlem
Min brors frus systers mans kusin bor i Jönköping,och honom träffade jag för en tids sen.Men han är ju inte känd förstås.
 

andw

Aktiv medlem
När vi skulle handla mat i en affär igår kom min fru gåendes med vår 2:åriga son ... Då frågade "Janne josefsson" min fru om hon ville ha kundvagnen efter han (en sån där med en liten bil frampå ,som barnen åker i) när han var på väg ut från affärn´ med sitt barn !(hon tackde nej)
Min fru berättade att e´ de inte han som e på tv, jag slängde en blick , å de va han ...

Jag mötte lassie josefsson !
 

antinori

Medlem
Min farbror, som knäckte extra som fotograf i yngre dar, bjöd en mycket hungrig prins Bertil på en chokladkaka i ånge mitt i natten när järnvägsrestaurangen var stängd.
 

Casimir

Aktiv medlem
re: Lets dance

Jag passade på att gå en rund med en lånad D300 i en park i vintras och bytte några ord med en person. Några minuter senare kom jag på att det var en av de tävlande i Let's Dance.

Självklart blev det ingen bild :)
 

Torparfarsan

Avslutat medlemskap
Samtalade med Olof Palme, Gunnar Sträng och Tage Erlander när Palme blev mordhotad vid ett valupptaktsmöte i Örebro på 70-talet. När jag skulle byta film i den gamla Nikon F som jag änvände höll Sträng i bakstycket för att det skulle vara enklare för mig att byta film. Och det blev ett antal bilder tagna plus att jag fick 3 autografer på ett programblad, som tyvärr förkommit.
 

Casimir

Aktiv medlem
re: Let's Dance

Min hund, som ser ut som en Lassie, gav upphov till en pratstund med en av de andra deltagarna i samma program.

Det intressanta är att jag ofta inte kommer på vem de kända personerna är för än i efterhand.
 

J.N

Avslutat medlemskap
Engång, för flera år sedan, när jag skulle käka på Burgerking i Helsingborg så stod Helge skoog framför mig i kön, han beställde något (En hamburgare) satte sig ensam vid ett bord. När han var klar försökte han hitta de där soptunnorna, men misslyckades. Så han ställde helt enkelt tillbaka brickan på bordet.


Min bror, som har närapå fotografiskt ansiktsminne, råkade sätta sig bredvid Tommy & Annikas (från pippi långstrump) farsa på tåget.
 

Olle

Aktiv medlem
Jag fotograferade kung Gustav VI Adolf på Eriksgata i Gävle 1953. Jag hade lånat min mors lådkamera och tog bilden när han just klivit ur limosinen och var på in till Gävle museum. Jag var mycket nöjd med bilden, man kunden tydligt se att det var kungen. Det var förmodligen det allra första foto jag tog.

Olle
 

Ante J

Aktiv medlem
Inte foto men väl "bild":
min frus morfars pappas nya fru är med på en av Carl Larssons tavlor. Hon var lekkamrat med hans dotter. Vet ej vilken tavla men hon lär sitta med ryggen mot konsnären.

Mer Jokkmokksjocke (eller hur det nu stavas). Jag blev påkörd av honnom och hans stora svarta bil efter hans uppträdande på Barnens Dag i Bollmora 1972.
 

lottawe

Aktiv medlem
Okejrå, Lassie betyder lite avstånd va? Och så fotografiskt..

Motivet på den ofta avfotograferade tavlan "Skymningsglöd" som målats av Rackenmålaren Ahlgrensson 1903 ägdes av min gammelfarfar. Ahlgrensson hyrde huset av honom och senare bodde min pappa som litet barn i just det hemmet.

Pappa blev senare, i vuxen ålder bekant med Sven Hörnell. De åkte skidor och fotograferade tillsammans. Vackra fotokopior finns bevarade.

Icke fotografiskt är jag glad att det inte efterfrågades, då hade nog folket varit värre.. Kanske med tjuvar som Lassemaja och så;) Eller på närmre håll att jag åkt på en smäll av en känd kvinnlig artist, utan att förstå varför..
 
Senast ändrad:

Magnuz

Aktiv medlem
Hmm... Jag har varit "backstage" med Televinken och Anita någon gång sent 70-tal tidigt 80-tal. Hade dock ingen kamera vid tillfället...

/Magnus
 

js1

Aktiv medlem
Vår hunds kullsysters matte är K-G Hammars dotter (och jag har bilder på kullsystern!!)
 

ArneB

Aktiv medlem
Jag har verkligen mött Lassi.

Jag har delat gömsle med Lassi (Rautiainen), känd finsk naturfotograf.
 

iSolen.se

Guest
Tog en bild av en tjej som hade en gullig hund i handväskan förra veckan.

När jag kom hem såg jag att jag tjejen var Dilba.
 

Maverick

Aktiv medlem
Jag har plåtat ett körkortsfoto, eller om det var till id-kort, på Göran Gabrielsson, den där snubben som imiterar kungen i Babbens program. Det är tydligen så att "kändisar" också måste förnya körkortet emellanåt så nu är det officiellt.

Hur som helst så har jag alltid försökt hålla mig neutral till alla kändisar av flera orsaker. Dels så är jag inte så imponerad av kändisar i allmänhet och det är få som jag verkligen beundrar. Sedan tycker det är respektlöst att inte behandla dem som vem som helst. Både mot dem själva och mot alla andra som inte är kända. Så följdaktligen spanar jag bara in kvinnliga artister som är snygga. Då spanar jag inte på dem för att de är artister utan för att de är snygga. Spanar på snygga människor i största allmänhet annars också. Fotoskada tror jag...

Hur som helst så hade Göran nån kvinna med sig som kom med glada råd om hur han skulle posera för att se bra ut på bilden. Det togs inte allt för stor hänsyn till hur våra kära myndigheter egentligen tänkt sig att vi ska se ut på ett körkort. Blir intressant och hör om någon av mina kollegor får plåta om bilderna för att de blivit refuserade hos vägverket. Hur som helst så säger kvinnan, som jag inte ha en aning om vem det är:

- Men le lite också Göran!
- Ahh okej, säg nått roligt då! säger Göran till mig.
- E inte det ditt jobb? undrade jag.
- åhh, så du kände igen mig, sa Göran.

Att säga nått roligt på beställning är ju ganska hopplöst för de flesta. Det kändes inte som att det blev lättare när en människa som är imitatör/komiker till yrket säger det.

På arbetet började vi naturligtvis spåna på nya rutiner för att lösa framtida sådan problem. Förslaget kom att vi ska göra en lista med roliga saker som vi kan säga och hänga på kamera stativet. Sedan ska vi läsa innantill med en mycket stel ton och under stort allvar medans vi granskar reaktionen hos motivet. Lite knepigt att få till det så att vi kan knäppa bilden samtidigt men det går nog att lösa.

Mvh
Maverick
 
ANNONS