Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 379 kr per år

Annons

Jag tänkte köpa en Canon systemkamera i USA

Produkter
(logga in för att koppla)

Analogic

Ny medlem
Befinner mig nu på Hawaii och tänkte passa på att investera i en Canon Kamera. Det finns så stort utbud och jag har svårt att bestämma mig. Tänkte gå digitalfoto B till hösten. Jag gillar att ta naturbilder, kvällsfoton med dåligt ljus och under vintern i skidbacken och big-jumps/halfpipe.
Finns det någon kamera som är mer lämpad för detta???????HJÄLP Verkar som man måste välja det ena eller det andra.

Hur mycket får det kosta?

Har du pengarna är 7D eller 5D Mk2 förmodligen de intressantaste kandidaterna för dig. Känn gärna på kamerorna här i Sverige innan du reser så du vet att modellen passar i dina händer och så.

Hur mycket får det kosta?

Har du pengarna är 7D eller 5D Mk2 förmodligen de intressantaste kandidaterna för dig. Känn gärna på kamerorna här i Sverige innan du reser så du vet att modellen passar i dina händer och så.

De borde kännas likadant i Hawaii som i Sverige, så känn på dem där. 7D är en mycket bra och snabb kamera, 5DII något långsammare fps och AF men tar bättre bilder. 5DII är min favorit, men jag använder 7D mest trots allt. Lycka til.

De borde kännas likadant i Hawaii som i Sverige, så känn på dem där. 7D är en mycket bra och snabb kamera, 5DII något långsammare fps och AF men tar bättre bilder. 5DII är min favorit, men jag använder 7D mest trots allt. Lycka til.

Nä, känn på dem hemma så att du redan innan du reser vet exakt vad du vill ha, så slipper du göra ett förhastigat felköp. Men klart att det skall bli en 5d Mk II, hehe

Befinner mig nu på Hawaii och tänkte passa på att investera i en Canon Kamera. Det finns så stort utbud och jag har svårt att bestämma mig. Tänkte gå digitalfoto B till hösten. Jag gillar att ta naturbilder, kvällsfoton med dåligt ljus och under vintern i skidbacken och big-jumps/halfpipe.
Finns det någon kamera som är mer lämpad för detta???????HJÄLP Verkar som man måste välja det ena eller det andra.

Förut var det så att världsgarantin bara gällde objektiven, inte kamerahusen. Ta med det i kalkylen, för jag antar att det är billigare?

Sen tar du förstås risken att få betala tull, skatt (olika på olika produkter) och moms vid införsel men det vet du säkert redan.

ANNONS
Götaplatsens Foto