Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Julkorts dilemma

Produkter
(logga in för att koppla)

Tigerbeat

Aktiv medlem
Hej på er.

jag sitter här med en bild som jag skall trycka julkort av tänkte jag,
problemet är att jag tycker Hundarna på bilden ser inklippta ut vilket dom inte alls är.

Har testat göra himmlen blåare men det leder bara till att bilden känns än mer ihopklippt,

Min sambo tycker dock den duger.. men jag e inte riktigt nöjd, Behöver nu några åsikter utifrån med och kanske förslag på förändringar.

http://lennart.serv.se/album/thumbnails.php?album=8

julbilden. den skall sen tas ut i 10x20 på pappret.

Den vargliknande besten ser okej ut, men den till vänster ser aningen inklippt ut. Kanske kan det hjälpa att göra kanterna aningen oskarpare? Det gällor dock att inte överdriva effekten.

I grund och botten tror jag att det rör sig om perspektivet, den lilla mot den stora hunden. Och det vet jag inte riktigt hur du ska åtgärda.

Vargliknande besten ha ha? Jag funderar på att ta om bilden ist har suttit i PS länge nog nu och testat, men det är som du säger att perspektivet ställer till det, Det roliga är att "besten" är inte alls mkt större än cockern
men på bilden ser hon enorm ut ha ha!

Det jag reagerar mest på är himlen som har fått en i mina ögon alldeles för onaturlig blå färg.
Annars kan den väl funka tycker jag.

Som Davor säger så tror jag att det skulle hjälpa med lite oskärpa i kanterna på den vänstra hunden.

Laddar upp ett exempel som jag knåpade ihop i PS lite snabbt:

Bilagor

• demo.jpeg
    demo.jpeg
    66.6 KB · Visningar: 338
Ja det håller jag med om, jag har slitit och dragit i PS men får inte till den blåa jag ville ha utan att förstöra ngt annat i bilden,

ANNONS
Götaplatsens Foto