Annons

Justering av utrustning, 5D mk2

Produkter
(logga in för att koppla)

Forslund

Aktiv medlem
Någon skrev att man får en justering av sina objektiv mot 5d II om man köper ett nytt hus. Stämmer det? Har sökt runt men inte hittat tråden.

Jag har pratat med Canon/Intervision och de säger att en 5D Mark II justeras gratis mot gluggar som inte är äldre än 7år.

Kravet är: Kvitto ska finnas på allt, samt ska 5D Mark II huset inte vara äldre än 1 år.
Så det är under garantitiden på huset som erbjudandet gäller.

Ska själv skicka in allt under vintern som kommer.

Julle http://www.bildeffekt.se

Canon justerar alla pro-hus och pro-objektiv som inte är mer än 7 år gamla.

Nja kamerahuset får, enligt vad som sas mig vid mitt besök hos Intervision i somras, vara högst ett år gammalt för att du skall få gratis justering av dina objektiv (som får vara max 7 år). Tyvärr var min 5D Mk2:a lite äldre än så varför jag fick gå hem med oförrättat ärende, inte hjälpte det att vara CPS Guldmedlem heller.

Jag tycker att de var väldigt klara med att det var 7 år för både objektiv och kamerahus. Dessutom har de läst min artikel innan jag publicerade den.

Edit: Har kollat med Canon och tanken är att nya kamerahus ska kollas mot äldre optik. Men reklamationsrätten gäller naturligtvis om AF-problem skulle bero på produktionsfel hos kamerahuset.

Senast ändrad:
Jag var också på interviosion med min 5d som var 2 år och fick heller inte denna service..

Jag hade just min 5dmkII inne på en clean and check och då af-justerades fyra L-gluggar "for free". DOCK så slarvade de bort ett batteri till kameran och fixade in mer skit mellan mattskiva och prisma än vad där var innan. Likaså sensorn var riktigt slarvigt rengjord. De svarar heller inte på mail ang. detta och när jag kontaktat Canon så tycker de att jag ska reklamera hela reparationen och lämna in allt i ytterligare tre veckor där. Vidare kan man starkt ifrågasätta vad de egentligen gjorde för justeringar då inget blivit till det bättre.

Ska man se till rengöring så är en tvätt för 500 på scandinavian photo oändligt mycket bättre än en för 1825 på intervision.

Är bisarrt besviken på Intervision i Stockholm.

Även min erfarenhet, Intervision i Solna skitar ner kameran lika mkt som de gör
rent, mina prIsmahus på 5d har varit fulla med damm efter att de gjort rent sensorn, så himla oproffsigt

ANNONS
Götaplatsens Foto