Annons

Köp råd eos 5!

Produkter
(logga in för att koppla)

Langsor

Aktiv medlem
Har hittat ett kamerapaket som jag tycker passar mig och undrar nu litom det är dyrt billigt eller lagom att ge! paketet kommer här nedanför och ja jag har första tjing så därför kan jag lägga ut det här!

Canon EOS 5, VG-10 motor, Canon objektiv 28-105
mm & Sigma 400 mm APO med filter.
Mellanringar Kenko teleplus 1,5x
och Kenko uniplus 25.
Litet stativ medföljer, liksom bruksanvisning.
Allt ligger i en dokumentportfölj som är inredd
för kameran.
Kamerahus, objektiv och övrig utrustning är i
mycket fint skick.
Pris: 6.900:-

Bilagor

• 400mmapo.jpg
    400mmapo.jpg
    46.1 KB · Visningar: 253
Blir lite smått oroad när säljaren kallar VG-10 för motor. Det funkar endast som vertikalgrepp.

Priset har jag dock inte en susning om.

VG-10 är ingen motor utan bara ett vertikalgrepp. Vill minnas att det inte ens tar batterier.

Jag skulle försöka hitta en beg EOS 3 för samma pris (detta kommer dock från en som nyss köpte en ny sådan). Digitalgalningarna skänker ut sina till vrakpriser.

Sen att det kanske kan vara värt det för objektiven...

Var bara medveten om att EOS 5 har ett inbyggt fel som gör att programvalsratten (uppe till vänster på kåpan gärna vill gå sönder). Dvs. med största sannolikhet så kommer den att gå sönder förr eller senare (läs mer om det i recensionerna av EOS 5 här på fotosidan eller photographyreview.com).
Hör iaf. med säljaren om han kanske har råkad ut det och reparerat det!

Priset verkar sjysy tycker jag också. men jag håller emd om att man bör bli orolig över att säljaren kallar vg10 för motor. Känner du säljaren?

Ett Eos 5 hus får du för mellan 2-3000 spänn ungefär idag, i ett gott skick. Med det sagt är det väl bara att fundera kring om den medföljande optiken (och kofferten) är värd mellanskillnaden.

Som någon skriver ovan så är programvalsratten en eventuell källa till problem men jag vill inte gå så långt som han och påstå att den måste gå sönder. Med ett varsamt handhavande skall den kunna hålla, men icke desto mindre är det ju lite "dabbigt" att man måste ha silkesvantarna på....

Har själv en femma som huvudkamera och trivs förträffligt med den, hittills inget problem med ratten heller. Min kamera är från -92.

// Axel

känner inte säljaren. har pratat lite på telefon och han verkar inte ha använt kameran specielt mycket. ska åka och kolla på paketet i helgen så tänkte bara jag skulle vara säker på att ge de pengarna ifall det är så fint skick som han säger. jo har räknat lite och kommit fram till att de grejerna ungefär ligger på mellan 7000-8000 begangnat om man köper de varförsig. och för mig så passar objektiven ganska bra blir nog ett tamron 90 macro till de också!

jo jag är medveten om programvalsratten. känner en som har en 5a men han har inte haft någe problem med ratten. och då är han inte direkt varsam med kameran!

Hej!

När det gäller programvalsratten, så kan den gå sönder. Det hände på min och fick repa. Men nu har det fungerat i 6 till 8 år utan probelm.
Det jag har hört, var att det var på tidiga ex som det hände. Annars är det en kamera som jag är mycket nöjd med. Använder den som komplement till D10

Ok pris för den som är i behov av prylarna. Kanske anser jag nu att convertrarna och det lilla stativet liksom borde följa med dem andra prylarna,,, Jag hade inte personligen inte betalat mer än 5500,- för prylarna men det kommer kanske av att jag inte anser convertrarna så mycket värda,,

Mvh Niclas, som gillar EOS5,an skrapt!

har räknat och har ett par ungefärpriser som jag undrar om ni tycker stämmer på delarna varför sig!

Kamera hus + vg-10 ca3000:-
Zoomoptiken ca 1000:-
sigma ca 2000:-
konvertrar ca 1200:-
stativ/väska 0:-
----------------------
ca pris =ca:7200:-

undrar nu om dessa priser kan stämma? enligt uppgifter så ska grejerna vara i kanonskick så det kan väll åxå räknas!?

Varför skulle man bli orolig över att säljaren kallar vertikalgreppet för motor? Skulle det vara något fel på sakerna för den sakens skull?
Att säljaren inte vet skillnaden ändrar väl knappst något.

Björn: Jag tänkte mer på att det kanske inte var säljarens prylar. Skulle åtminstone kolla upp serienummer hos Polisen. Kanske bara är jag som är överförsiktig iofs.

SunKi skrev:
Varför skulle man bli orolig över att säljaren kallar vertikalgreppet för motor? Skulle det vara något fel på sakerna för den sakens skull?
Att säljaren inte vet skillnaden ändrar väl knappst något.

håller nog med dig mig gör det nog inte så mycket. finns nog många som tar bra bilder utan att veta så mycket tekniskt om kameran.

i detta fallet så tror jag att säljaren ifråga tidigare har haft en äldre manuell kamera med winder så kanske misstagit sig där.... vem vet!

ANNONS
Götaplatsens Foto