Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

köpa canon kamera bg i usa

Produkter
(logga in för att koppla)

Hannibal

Medlem
Hur många här på forumet hadde köpt en begangnad kamera från staterna och nu snakar vi typ Canon EOS 1DS Mark II ?

Jag tycker inte det låter som en bra idé. Visserligen har jag själv köpt och sålt begagnade kameraprylar över hela världen, men man tar risker och dessa får man ställa mot hur dyra grejor det handlar om och vilken typ av utrustning det rör sig om. För mig har det nästan alltid gått bra, med lite försiktighet, men jag har gått på ett par nitar också.

Just kamerahus är en grej som jag inte hade köpt begagnad på distans från någon som befinner sig så långt borta. Jag hade letat efter ett begagnat hus i Sverige, där du har möjlighet att träffa säljaren och se kameran innan köp, eller åtminstone prata i telefon och ställa frågor innan ni kommer överens. Det är alltid säkrare att veta att man har att göra med någon som man kan nå relativt lätt även efter köpet. Det kamerahus du nämner i din fråga får man ju inte för en spottstyver ens om det är begagnat och från USA.

kollart litte på ebay och i bland värkar det vara litte för bra för att vara sant om man kolla på priset dom vill ha och vad det kostar i här i norden.

Just från eBay hade jag varit extra försiktig! Det är ingen hemlighet att oseriösa säljare gör sig av med prylar de själv varit missnöjda med på eBay. Det är naturligtvis långt ifrån alla, men som jag skrev tidigare hade jag inte chansat när det gäller ett kamerahus. Sen är det ju precis så som du själv skriver, ser det FÖR bra ut så är det något som är lurt.

en Canon EOS 1DS Mark II för 80KR (svenska kronor) + frakt kannee är litte lurt??? ;-P

Senast ändrad:
Lustigt att inte fler bjudit om det nu är så attraktivt..

Maila och vänta på svar. Får du seriöst svar, kanske med bild på kameran framför dagens framsida på tex http://www.timesonline.co.uk/global/ så vet du ju i alla fall att killen har en kamera:)

Låg summa,,, ja bjud och chansa vetja:)

MVH Niclas,

Säljaren skriver att man ska maila honom innan man lägger bud, och att förbehållspriset(?) är 1100$. Så några 80SEK är det inte frågan om.

Yttermera är det en "private listing", man kan alltså inte se vem som bjudit, och sedermera köpt. Jag hade varit MYCKET misstänksam.

Sen tycker jag fortfarande att du ska hitta en privatperson och göra affär med direkt, det brukar inte bli dyrare än auktioner på eBay.

ANNONS
Götaplatsens Foto