Annons

köpa CS3 - via download !

Produkter
(logga in för att koppla)

Niclasfoto

Avslutat medlemskap
Hejsan svejsan !

Jag har lust på EN EGEN PSversion.. som bara är min (skratt).

Jag har stålarna. Så kommer frågan om vart man borde handla. Jag bor i norge så det blir antingen via webben direkt eller en norsk handlare.

Att lasta ned via nätet lockar ju men det är ju liksom den där originalförpackningen jag inte får på posten som jag saknar..

Vad menar ni. Finns det enligt er ngn konkret nackdel att lasta ned fullversion via nätet ? Hur fungerar det med licensnummer och liknande,,, har jag det lagrat på adobe och mitt login eller måste jag bara komma ihåg det.. jag har ingen aning och är relativt nolla på allt detta.

Behöver er hjälp.

MVH Niclas,

PS; jag orkar inte ngr irriterade mail eller åsikter här om varför man köper det så dyrt när man kan få det "gratis" av grannen.. bara så det är sagt.
 
Hur smidigt som helst att köpa på deras hemsida och ladda ner, licensnummer kommer via mail och du kan även se det på hemsidan. Loggar du in ser du orderhistorik, dina licensnummer och kan ladda ner igenom det behövs.
 
låter strålande

Så det är lika lätt/smidigt att uppdatera också ?
Också på sina andra eventuella maskiner,,, ?

MVH Niclas,
PS, hur tror du/ni att det fungerar med momskvitto om man köper via download ?.. Jag har nämligen möjlighet att få momsen tillbaka..
 
Det med förpackningen är ju en personlig sak, jag tycker dock att förpackningen till en sådan programvara är halva saken när man köper!;)
 
Vr98olli skrev:
Det med förpackningen är ju en personlig sak, jag tycker dock att förpackningen till en sådan programvara är halva saken när man köper!;)

Hehe, ja det är ju precis det. Men i realiteten så är det ju bara en sak till som samlar damm.

Nej,, jag tror jag slår till på en dowmloadversion. Skall tänka liiiite till bara.

MVH Niclas,
 
Ingen aning faktiskt.

Eftersom jag har möjlighet att få häva momsen och på så vis spara lite pengar så kanske jag ändå känner mig tvingad att köpa via p-order hit där jag bor.

Jag vet ju inte vilket slags kvitto jag får när jag betalar via nätet..

(lite speciella regler vad gäller detta med momsen där jag bor nämligen..)

Ngn som vet vilket kvitto jag får,, som kan tänkas vara giltigt ?

MVH Niclas,
 
Tjena Niclas!
Jodå, det fungerar ypperligt med att ladda ner, då får man programmet på en gång (om man inte köper studentversionen, då måste man vänta tills de bekräftat att man studerar).

Jag köpte den nedladdningsbara varianten via Adobe. Mitt serienummer är lagrat på mitt konto hos dem, samt naturligtvis har jag sparat den även här hemma. Jag kan rekommendera att köpa med CS3-handboken för endast 24 euro (om man köper den samtidigt som man köper programmet). Eftersom jag köpte CS3 Design Premium, så fick jag för dessa 24 euro en hel låda med handböcker att bläddra i. Många av böckerna är på över 700 sidor. Fastän du beställer dem samtidigt, så kan du ändå ladda ner programmet på en gång, böckerna levereras separat.

Jag har bränt ner de nedladdade filerna på en cd-skiva för säkerhets skull, men det stod på något av emailen jag fick efter köpet att man även kan beställa originalskivorna som backup om man så vill. Eller kanske skulle man välja dessa i samband med köpet, dock såg jag ingen sådan option när jag inhandlade programmet. Men egentligen behövs inte den säkerheten, visst, det är kul att ha, men du får ladda ner fullversionen så ofta du vill via ditt konto hos Adobe.

Du får även efter köpet ladda ner (via ditt konto) en massa "goodies" som inte följer med demoversionen; fonter, plugins odyl. Efter att du registrerat din programvara får du även välja en "present" att ladda ner. Jag valde den snygga fonten Hypatia Pro som annars kostar över tusenlappen.

Undrar du över något annat så fråga på bara. Jag rekommenderar verkligen den nedladdningsbara varianten, då finns mitt serienummer sparat hos Adobe och möjligheten att ladda ner programmet och alla extra stuff på nytt finns alltid. Skulle jag ha köpt förpackningen istället, så hade risken funnits (om än minimal) att förpackningen med serienummer och allt hade kommit bort, vad vet jag?

Mvh!
-Eero
 
Du får kvitto via mail, samt ett mer "officiellt" via posten, ett tag efter affärens genomförande.

Du kan dock uppge ditt företags moms/VAT-registreringsnummer (eftersom du handlar av Adobe inom Europa/Irland) och då blir du momsbefriad med automatik. Ditt registreringsnummer verifieras automatiskt under köpprocessen. Glöm inte att EU-köp av denna typ bokförs lite speciellt. (Ovanstående bygger på att det är ett svenskt företag du har: om det är norskt vet jag inte vad som gäller, då de ej är med i EU).

Ovanstående grundar sig på mitt köp av Lightroom, men det borde vara detsamma för PS?

Undrar förresten om det inte t.o.m. finns en möjlighet att ladda ned fullversion, och samtidigt välja att man vill ha "hela boxen" hemskickad i efterhand? Har för mig att jag läste något om det.


EDIT: Eero hann lite före... :)
 
Angående kvitto, det kommer efteråt via snigelmejl ett kvitto på papper, där momsen står med.

Den nedladnningsbara versionern har samma pris som förpackningen, men momsen skiljer sig, iaf för mig; när jag först ville beställa den svenska versionen i förpackning så ville de ha 25% i moms, men när jag bytte till den engelska versionen och nedladdning, så gällde plötsligt Stor-Britanniens moms på 21%.
 
Niclas, ifall du studerar så kan du beställa fullversionen (med alla fonter o dyl), som även får användas till kommersiellt bruk och uppgraderas, till en kraftigt rabatterat pris. Det finns dock två olika studentversionen, den andra är ännu billigare, men den har inte alla fonter och får ej användas för kommersiellt bruk.
 
Stor tack för fina svar.
Kvittot skulle nog lösa sig alltså, ser det ut som. Fint.

Hmm, sätter mig en stund i "tænkeboksen" som det heter på god Norsk :)
 
Instämmer

Kan bara instämma med de övriga. Att ladda ner från nätet fungerar hur bra som helst! Du har möjlighet att ladda ner din inköpta version hur många gånger som helst under 3 års tid. Kan varmt rekomenderas att handla via adobes hemsida.
 
Kollade nu för kul hur det var att beställa och märker att jag inte Kan beställa till mig här i Norge eftersom mitt login är reggat i Sverige. Jag kan ju ändra andressen till min norska och logga in på norska adobe.no men jag kan inte ändra landet från sverige till norge. Det står liksom fast.

Alltså så kommer jag inte vidare med beställnigen utan att jag fixar nytt konto men annan emailadress. Värdelöst.

Alltid är det ngt ivägen.
Ngn som vet vad jag skall göra för att gå vidare ?

MVH Niclas,
 
Kontakta Adobe i Sverige på +46 8 752 3300
Be att få tala med kundtjänst så hjälper de dig säkert att ändra land.

Har sällan blivit så väl bemöten som på deras kundtjänst!

Mvh /Niclas
 
Ja, jag får väl göra det.
Lite väl klantigt att man inte kan ändra namn när man kan ändra allt annat.
Jaja. Vi får se hur det blir.

MVH Niclas,
 
Där var det gjort.

Ringde support och det visade sig vara omöjligt att justera/ändra landet. Jag var alltså tvungen att sköta detta via en alternativ emailadress. Ingen katastrof men jag tycker det är lite klumpigt med flera adresser..;)

Nöjd är jag hur som helst. Kvittot är en exakt version av det som normalt följer med paketet, så jag känner ingen stress alls.

Trevligt värre, med egen prog,vara.
Tack alla er igen, för hjälpen.

ÄNTLIGEN !

MVH Niclas,
 
Jag köpte också via nätet. Kunde till och med ange koden för min gamla licens på Elements 3 och få uppgraderingspriset från den.
Skönt att få det direkt i stället för att vänta på en låda, dessutom betydligt billigare.
Det tog tid men papperskvittot kom omsider för att stoppas in i bokföringen, momsbefriat och klart.
 
ANNONS