Annons

Köpa digital platt kamera

Produkter
(logga in för att koppla)

Ove E V261

Ny medlem
Vilken digitala kamera ska jag köpa?

Jag vill ha en platt modell som får plats i en liten ficka så jag alltid kan ha den med. (Objektivet ska inte sticka ut.) Den ska ta bra bilder i dagsljus utomhus och vara lätt att använda. Bilderna ska kunna skrivas ut i storlek upp till ca 20 x 30 cm med bra skärpa samt visas med digitalprojektor. Priset ska vara vettigt jämfört med kvalitén på kamera och bilderna.

Hittar jag rätt kamera så kanske mina systemkameror ska säljas. Har använt sådana sedan 1965.

De flesta moderna ultrakompakta digitalkamerorna passar in på den beskrivningen, så du kommer snabbt att hitta en bra kamera.

En modell som sägs vara riktigt platt är nya Nikon Coolpix S9. Om du även vill ha trådlös överföring av bilderna så ska du titta närmare på Nikon Coolpix S7c, fast då blir den några millimeter tjockare.

Själv har jag en äldre modell Canon Digital Ixus 50, som jag är nöjd med men den är nog lite tjockare den också. Den nya modellen Canon Digital Ixus 65 (storlek som ett kreditkort) har dessutom fått utmärkelsen Bästa ultrakompakta digitala kamera enligt TIPA 2006. Cirka 3000 kr.

Lycka till!

ANNONS
Götaplatsens Foto