Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Köpa från USA via webben, vågar man?

Produkter
(logga in för att koppla)
wsaar skrev:
Funderar själv på att beställa från B&H och skulle isåfall välja det första fraktalternativet också. Bolagen som UPS, DHL och FedEx lägger alltid på moms och tull, medan jag tror post med USPS måste fastna i stickprov för att åka dit... inte säker.

den erfarenheten har jag i alla fall .
i de flesta fall är usps billigast . finns iof fler alt där med .
Mycket slinker igenom tullen , särskilt om det handlar om lägre summor .
med just usps -airmail parcel post så har jag för mig att det inte går att spåra ( den uppgift jag fått i alla fall )
Jag har alldrig haft några problem med usps .
däremot så kom ett kamerahus på villovägar med ups. men det kom fram till slut (sju veckor )
men upp till två får man räkna med i alla fall

Nu verkar det som om jag blivit blåst på en verkstadshandbok som jag köpte på ebay i alla fall , eller att den nu har försvunnit i posthanteringen .
vilket jag tror mer på .

ang. USPS Express Mail

skägga skrev:
den erfarenheten har jag i alla fall .
i de flesta fall är usps billigast . finns iof fler alt där med .
Mycket slinker igenom tullen , särskilt om det handlar om lägre summor .
med just usps -airmail parcel post så har jag för mig att det inte går att spåra ( den uppgift jag fått i alla fall )
Jag har alldrig haft några problem med usps .

så om jag förstår dig rätt patrik så är USPS Global Express Mail 5-7 Days Delivery $36.25 att föredra. vad ska man skriva paketet ifall man vill glida vid sidan om...

har en kompis mammas bros kusin som undrar...

: mmm

willeh skrev:
Det skulle vara kul om du ville kommentera i denna tråd om hur det gick med både moms och leveranstid.....

mvh

Wilhelm

Idag fick jag mitt paket.

Det tog alltså 8 dagar från och med utskicket MEd: "USPS - Airmail Parcel Post
10-14 Days Delivery $26.25.

Fick en avi där Moms, tullavgift och speditionsavgift. Skönt att jag hade garderat mig innan;)

Fort gick det och bråttom hade jag inte heller,,

Så var min saga slut, titt ut;)

/Mvh Niclas,

Nej, det var inte så rolig, såklart. På de få och små prylar jag köpte så tjänade i alla fall en tusenlapp jämfört med köp i Sverige med priserna här.

Roligt att pröva och nu vet jag att det inte är ngr krussiduller med privatimport,,

Mvh Niclas,

Re: ang. USPS Express Mail

zerihoun skrev:
så om jag förstår dig rätt patrik så är USPS Global Express Mail 5-7 Days Delivery $36.25 att föredra. vad ska man skriva paketet ifall man vill glida vid sidan om...

har en kompis mammas bros kusin som undrar...

: mmm

skall fungera bra det .
oftast kommer prylarna framm tillslut i alla fall.
Handboken kom idag =)
postad den 7 dec , så det tog lite tid kan man säga

ANNONS
Götaplatsens Foto