Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Köpa PocketWizard Plus?

Produkter
(logga in för att koppla)
de är klart. Men vissa myndigheter är lite konstiga ibland. Men självklart borde det vara så. Tack=)

För studiobruk är dom där nog perfekta, men när det är 50 meter till din blixt och sikten är skymd så kanske som inte funkar så klockrent... pw funkar upp till 500 meter

Jowe skrev:
jag har provat flera olika altenativ till pws, Inget fungerar lika bra som dom punkt slut =)

Jag håller med!
I detta fall är det dumt att vara dumsnål.

Körde med canon st-e2 ett tag, den funkade 25m i klockren sikt inomhus med ir-ir, vände man bort blixten var det sämre. Då batterierna höll på att dö (vilket de gjorde snabbt och alldeles för snabbt ute i kyla) gick den 10m max i fri sikt.

Kan ge ett exempel med PW. Fotade en byggnad i helgen som var, en av blixtarna stod mot huset men bakanför två knutar från mig med 250m mellanrum. Inga problem!

bra att någon håller med mej =)
Lite offtopic men:
Robert, såg att du hade sunpak 555 i din kameraväska, är du nöjd med dom?

Jowe skrev:
bra att någon håller med mej =)
Lite offtopic men:
Robert, såg att du hade sunpak 555 i din kameraväska, är du nöjd med dom?

Jag kör med sp555 och pocketar, jag tycker att den kombon funkar kalas.... stark och hyggligt snabb blixt till bra pris.

Rodney skrev:
Jag kör med sp555 och pocketar, jag tycker att den kombon funkar kalas.... stark och hyggligt snabb blixt till bra pris.

Jag också!
Kört både studio som actionfotografering med dem.
Alla mina bilder här på fs med blixt är med pw och sun 555.

Di kinesiska radiosändarna är toppen, frammför allt om man befinner sig i någerlunda kontrollerade miljöer....

*läs nu ironi...*

Har två st. till salu om någon studio fototgraf är intresserad...

Har precis köpt PW på aifo via scandinavian ph. Bra pris och funkar i skogen osså.

yip// staffan

ps- Det enda bra med de kinesiska från ebay är att sändaren på kameran är liten å smidig. Smidig dvs när dom funkar....ds (mark II)

Yankee skrev:
Jag håller med!
I detta fall är det dumt att vara dumsnål.

Körde med canon st-e2 ett tag, den funkade 25m i klockren sikt inomhus med ir-ir, vände man bort blixten var det sämre. Då batterierna höll på att dö (vilket de gjorde snabbt och alldeles för snabbt ute i kyla) gick den 10m max i fri sikt.

Du kan ju inte jämföra IR-ljus med RADIO-vågor!
Jag tröttnade också på IR i studion. Det funkade på distans men inte om jag var jämsides med blixtarna.

ANNONS
Götaplatsens Foto