Annons

Köpa prylar till sensorrengöring?

Produkter
(logga in för att koppla)

j3n5

Aktiv medlem
Jag har läst div. foruminlägg om sensorrengöring. Nu skulle jag vilja fråga om man kan beställa rengöringsprylar till OK pris någonstans i Sverige?

Det enda du behöver är engångsdukar för linsrengöring och en träspatel. Köper du på Expert.

Eventuellt 100%igt metanol att doppa i.

När vi ändå håller på...

...tänkte jag passa på att ställa en fråga till: jag har läst i en tidigare tråd att metanol kan vara bra att ha om man vill göra rent. Kan man då vara säker på att alla sensorer tål det?

Rudie skrev:
Det enda du behöver är engångsdukar för linsrengöring och en träspatel. Köper du på Expert.

Menar du dukarna eller spateln? För jag har aldrig hört talas om att expert har spatlar, men det vore trevligt om de hade

Sensor Swipe

Jag provade med isopropylalkohol som man kan köpa på apoteket. Det gör jag aldrig om igen. Efter lite letande på nätet hittade jag Sensor Swipe och beställde den från USA. Kom på tre dagar och kostade under hundringen inklusive frakt. Det är ett perfekt redskap som kombinerat med Pec Pads och Eclips rengöringsvätska gör det barnsligt enkelt att städa sensorn. Jag försökte att med den här kombinationen göra torrfläckar på sensorn. Det ging inte hur jag än gjorde. Med isopropylalkoholen blev det fläckar hela tiden.

Pec Pads och Eclips hittar du här http://www.micro-tools.com/Merchant2/d_psi.htm

Sensor Swipen finns under recensioner/digitalkameratillbehör.

ANNONS
Götaplatsens Foto