Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Köpa reflexskärm (Skyline) lite hjälp!..

Produkter
(logga in för att koppla)

quackpack

Aktiv medlem
Hejsan!
Jag har gått länge och funderat på om inte man skulle investera in i en Skylite reflexskärm och har kikat lite.. från sverige så kostar de ju en del men hittade hyffsat pris på B&H i USA.
Det jag undrar är om det finns något företag i sverige som säljer skylite kit hyffsat billigt?

Kollade lite på Aifo´s priser och det är inte direkt billigt..

http://www.aifo.se/lastolite/produkter/skylite/skylite.htm

Pris för kit, med 2X2 meter kostar inkl. moms: 5750.00

http://www.bhphotovideo.com/bnh/controller/home?O=productlist&A=details&Q=&sku=215579&is=REG
och från usa: 2700:-
Så skillnaden är ju verkligen märkbar.

Men hur är det nu..från usa och till sverige så åker jag ju på moms o skit.. men kan det ändå vara värt och betställa från USA eller ska ja köpa i sverige.. tycker trotts momsen så borde jag tjäna på det?

Gärna nyfiken på va ni tror. och om ni själva har skylite och kan berätta om de e något o ha eller ej så hjälper det mig oxå en del :)

//Mvh Peter

tack för tippset, men tror inte riktigt de funkar som jag vill, prio 1 med skärmen är att användas utomhus för plåtning av bilar och vet inte riktigt hur lätt det är och dra in en frigolit skriva i bilen osm är 2 meter hehe :)
Men annars, bortsätt från att det kostar pengar med reflexskärm e det ett vettigt köp om man vill ha lite bra ljus vid foto av bilar, som ju är rätt stora objekt..

Jag har pratat mig varm för denna "reflexskärm" tidigare, men känner att det är dags för lite mer reklam för den :)

Egentligen är det en solskyddsfilm för bilrutor.

Det är en tunn skumplastfilm med en vit och en silver "strukturerad" sida. Den är kantsydd och har hål med öljetter på sidorna. Måttet är 70*212 Cm. Den är helt okänslig för vatten, och väger knappt något.

Jag har haft min i ca 1 år och den har klarat sig mycket bra. Jag har använt den som reflexskärm, som "krypunderlag" vid makrofotografering och till och med som värmeisolering under sovsäck när jag tältade i september månad. Den är inköpt på Jula i Skara och kostade hela 25:-

Imorgon skall jag foto 8 pers och ett ånglok, så jag köpte 4 till för att kunna lysa upp det hela. Jag tänkte slå 2 studioblixtar i varsin sådan här reflektor, för att få ett stort ljus.

ANNONS
Götaplatsens Foto