Annons

Köpa skrivare

Produkter
(logga in för att koppla)

J-Kson

Aktiv medlem
Hej..
Jag tänkte köpa en fotoskrivare, är nybörjare så jag är tacksam för tips.

Pris 2000-5000
Vilken ska man ha?
Märke?
Laser eller Bläck?
m.m

Kikat lite på "Canon Pixma Pro 9000 Mark II" och "Epson Stylus Photo R2880"
Någon som har eller vet nått om dessa skrivare?

Hur många bilder ca kan man skriva ut innan det e dags för ny patron?

MvH/Jonas

Senast ändrad:
Om det är foton du skall skriva skall du INTE köpa en laser utan en bläckstråle.

Jag har generation 1 av den skrivare du nämner och är mycket nöjd med den.

Jag har inte exakt koll på kostnaden och förbrukningen men räkna med att det är ett dyrt nöje att skriva ut och att det går åt mer bläck än man tror. Det är sannolikt billigare att beställa utskrifter från labb än att skriva ut själv. En egen skrivare skaffar man för att man värdesätter tillgängligheten och för att det är kul att skriva ut och man får full kontroll på resultatet.

Om du går upp ytterligare i pris så kan du få en skrivare med så kallat "pigment bläck". Bildkvalitén blir inte nödvändigtvis bättre men livslängden på utskrifterna ökar.

För egen del har jag inga problem med livslängden från min skrivare. Inte vad jag märkt ännu i alla fall! Räknar med att jag själv kommer att blekna innan utskrifterna gör det! :)

Om det är foton du skall skriva skall du INTE köpa en laser utan en bläckstråle.

Jag har inte exakt koll på kostnaden och förbrukningen men räkna med att det är ett dyrt nöje att skriva ut och att det går åt mer bläck än man tror. Det är sannolikt billigare att beställa utskrifter från labb än att skriva ut själv. En egen skrivare skaffar man för att man värdesätter tillgängligheten och för att det är kul att skriva ut och man får full kontroll på resultatet.

Om du går upp ytterligare i pris så kan du få en skrivare med så kallat "pigment bläck". Bildkvalitén blir inte nödvändigtvis bättre men livslängden på utskrifterna ökar.

För egen del har jag inga problem med livslängden från min skrivare. Inte vad jag märkt ännu i alla fall! Räknar med att jag själv kommer att blekna innan utskrifterna gör det! :)

Själv har jag erfarenhet av Epson R2880 och utskriftskvaliteten är suverän. Den använder pigmenterat bläck med lång hållbarhet. Man kan också använda bläcksystem eller påfyllningsbara bläckpatroner, då reduceras bläckkostnaden med 90 % och resultatet blir mycket bra. http://www.inksystems.se

Hej

Hej, funderar på en r3000. Är du nöjd med din? Har du hittat någon tredjepartsbläck?

Mvh Leif

ANNONS
Götaplatsens Foto