Annons

köpbeslut -protester?

Produkter
(logga in för att koppla)

Lövet

Aktiv medlem
Nu är det nära till nytt kameraköp, efter råd från fotosidans forum, så verkar detta paketet vettigt att köpa Canon EOS300 med 28-80mm och 75-300mm. Vi struntar i Experts Sigma-erbjudande som verkar dåligt.

http://www.scandinavianphoto.se/goto.asp?artnr=15069

Någon som vill protestera?

Det enda alternativet verkar vara att bara köpa kameran ny, och sen köpa till bättre objektiv begagnat. Vilka 2 motsvarande begagnatobjektiv är då de bästa i samma prisklass? Jag vill ha märke, modellnummer, och cirkapris.

Tack för hjälpen alla proffs!

jag skulle satsat på ett 28-105 3.5-4.5 istället, det borde du kunna hitta begnat för 2000-2500:-

Köp du det paketet. Du kommer inte att bli missnöjd. Skulle du sen vilja ha bättre objektiv sen så är det bara att sälja dina gammla.

Lycka till

//Uffe

ohls skrev:
jag skulle satsat på ett 28-105 3.5-4.5 istället, det borde du kunna hitta begnat för 2000-2500:-

Jag håller med. Har själv det objektivet. Det är bättre byggt och bättre optiskt. Sen är 28-105 mm ett brännviddsområde som är väldigt användbart. Skippa de plastiga 28-80 och 75-300 zoomarna. Detta är en kraftig protest ;)

Snoka runt på begagnatsidorna, det kryllar av likartade "paket" som folk verkar tröttna på redan innan garantin gått ut i vissa fall.
mvh/gunte..

Är jag för sent ute?

Om inte:

Du kan få efterföljaren 300V med 28-90 + 75-300 inkl. väska hos Fotokungen för 300:- till om Du vill.

Jag bestämde mig för den, men bara med 28-90, för ett tag sedan och är extremt nöjd. Skillnaden mellan 300 och 300V ser Du hos EOS Magazine

Lycka till!

Anders

Tack för tipsen!

När ni säger att de är plastiga, menar ni då bara att de känns plastiga?

Eller blir bildkvaliteten dålig?

När man tycker att en kamera,objektiv känns plastiga menar man byggkvaliten, inte prestandan av saken t ex den "riktiga" kvaliten på optiken.

Per-Olof Nordin

man menar nog oftast är själva mekaniken är dåligt men det betyder oftast att det är billigt och att kavlittén är sämre både på mekansikt och funktionen fast klart det finns undantag.

Vill bara säga att EOS 300 är ett mycket bra kamera som man kan växa i.

Per-Olof Nordin

på min eos 500 så störde jag mig på att man inte kunde välja mätmetod på varje läge

ANNONS
Götaplatsens Foto