Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare, du bör uppdatera den.
Köpläge? Ge mig argument för att byta från 350D till 30D
- Trådstartare Graylingman
- Start datum
Poteta
Aktiv medlem
Jaja, har väl svårt att säga emot där... *ler*Kalle_B skrev:
Bah, dagens underdrift av högsta rang... större prylbög får man leta efter... men du har en poäng...
Japp, jag tycker mig märka en stor skillnad på precisionen i autofokus. Vet dock inte om det är det i verkligheten, det kan vara så att jag trivs så bra med greppet i kameran att jag får bättre skärpa. Men helt ärligt tror jag det är stor skillnad ändå, framförallt när jag siktar på rörliga mål typ min vovve som springer.Graylingman skrev:
Tillägg: Märker du nån skillnad vad gäller autofokusen? Hur upplever du sökaren jämfört mee 350d?
Nu kan jag smattra på med 5 b/s och få de flesta i fokus.
Jag upplever även sökaren som mycket bättre, alltså större och ljusare.
Jag kan inte nog poängtera skillnaden i kvalitét, det är en stor skillnad. Jag kunde inte låta bli att ta fram min 350D och när jag testar den slår det mig igen, den känns som en leksak.
Graylingman
Aktiv medlem
Jag tror jag har bestämt mig ... 
Graylingman
Aktiv medlem
Poteta skrev:
Om du ångrar dig får du slå mig. ;D
You bet!
Laesk
Aktiv medlem
MSLink skrev:
Jag är också sugen att byta från 350D till 30D men snart kommer 450D och undrar vad som är bäst om man byter till 450D eller 30D?
Ny 450D = ca 7000kr
Beg 40D = ca 7000kr
Beg 30D = 4000-45000kr
Då röstar jag självklart för 40D
Kenneth T
Aktiv medlem
Gjorde det och är nöjd
För drygt ett halvår sen gjorde jag det bytet, och jag är supernöjd.
Det finns fler finesser i 30:an, den jag är mest nöjd med är spotmätningen på ljuset, kan ge härliga experimentbilder. Jag hade tur och fick tag i en helt ny, av de få kvarvarande bland olika fotohandlare i landet. Som kronan på verket så bytte jag för bara ett par veckor sen mitt Sigma 17-70 mot ett 18-50/ 2,8 och det blev liksom pricken över iet, tar knivskarpa bilder. Nu vet jag inte hur det bytet skulle påverka bildkvallitén på en 350D. Men säkerligen skulle skillnaden vara lika märkbar på den kameran som det var på 30:an.
Jag är så nöjd med kameran att jag troligtvis inte under överskådlig framtid kommer att byta kamera igen. Nästa investering blir i sådana fall ett utbyte av mitt Sigma 70-300 till en ljusstarkare glugg på ungefär samma brännvidd, därefter så tycker jag att fotoväskan är ganska komplett för en hobbyfotograf.
Slå till, jag tror inte du kommer att ångra dej. Och med rätt pris så är nog inte 350D vidare svårsåld.
För drygt ett halvår sen gjorde jag det bytet, och jag är supernöjd.
Det finns fler finesser i 30:an, den jag är mest nöjd med är spotmätningen på ljuset, kan ge härliga experimentbilder. Jag hade tur och fick tag i en helt ny, av de få kvarvarande bland olika fotohandlare i landet. Som kronan på verket så bytte jag för bara ett par veckor sen mitt Sigma 17-70 mot ett 18-50/ 2,8 och det blev liksom pricken över iet, tar knivskarpa bilder. Nu vet jag inte hur det bytet skulle påverka bildkvallitén på en 350D. Men säkerligen skulle skillnaden vara lika märkbar på den kameran som det var på 30:an.
Jag är så nöjd med kameran att jag troligtvis inte under överskådlig framtid kommer att byta kamera igen. Nästa investering blir i sådana fall ett utbyte av mitt Sigma 70-300 till en ljusstarkare glugg på ungefär samma brännvidd, därefter så tycker jag att fotoväskan är ganska komplett för en hobbyfotograf.
Slå till, jag tror inte du kommer att ångra dej. Och med rätt pris så är nog inte 350D vidare svårsåld.
ErlandH
Aktiv medlem
För det priset får du en ny 40D. Att folk begär orimliga överpriser i sina beg-annonser innebär inte att det är den summan de faktiskt får för sina prylar.MSLink skrev:
Jag ser många säljer 30D för ca 5000-5500kr och 40D för ca 9.000-10.000kr.
Graylingman
Aktiv medlem
Är det nån som är spekulant på min 350d 
Här är det snabba ryck, nämligen
Här är det snabba ryck, nämligen