Annons

Köpråd 70/80-200

Produkter
(logga in för att koppla)

NxV

Medlem
Hej.
Jag ska investera i ett nytt objektiv, men jag kan inte bestämma mig om jag ska ta ett begagnat 70-200 tamron eller Sigma eller ett gammalt Nikkor 80-200?

Vilket ger mest bang for the bucks?

Jag ska lägga runt 5000 kr hade jag tänkt.

Köp ett Nikkor!! Klart mkt bättre kvalitet på alla sätt, även om det kanske väger 1.5 kg. Har själv länge sugit på att köpa ett sånt. Överlägsen bildkvalitet och väldigt väldigt välbyggt. Du kan slå i det utan att ngt vajsing händer. Har sett att man kan köpa dem nya från Hong Kong för blygsamma 6000 kr. Vill du ha ett stabilt proffsobjektiv som även kan använda som mordvapen så köp förböfvelen Nikons 80-200/2.8D. Mer värde för pengarna får du nog leta efter.

jag valde i alla fall att köpa ett nikon 80-200/2.8D och jag ångrar mig inte, kanon bildkvalitet
och med en kamera med snabb AF som tex D300 så räcker snabbheten till lite högljud ända negativa
om jag ska skaffa något annat så är det 70-200/2.8 vr som gäller

Nån som har någon kontakt med nån återförsäljare i hongkong eller någon hemsida?
Det låter ju fint om dom skulle finnas nytillverkade.. :)

bara att söka på ebay finns flera firmor där från hongkong som säljer dom tex
http://shop.ebay.co.uk/?_from=R40&_...&_nkw=nikon+80-200&_sacat=See-All-Categories#
645£ ink frakt
jag har själv just köpt ett nikon 50/1.4 därifrån som just skickats
kom bara ihåg att ta med moms i beräkningarna det till kommer mellan 25-30 % avgift
klart har du tur så blir det billigare så bli glad om det blir så och inte deppad om du får betala till tullen.

ANNONS
Götaplatsens Foto