Annons

K10D TIPA awarded 2007

Produkter
(logga in för att koppla)
Äntligen?

Senast det begav sig var *ist (systemkameran som använde film, ej digitala varianten), innan dess var det MZ-5, Z-1 och Super A/Program Plus som har blivit "SLR of the year". Så visst har det hänt några gånger i Pentax historia tidigare...

Hm, har för mig att Z-20 blev "Camera of the year" i Japan också...

Hälsar
R

Framröstad av 31 fototidskrifter från 12 länder.

Här är motvieringen:

"With a rugged build quality featuring no less than 72 weather and dust seals, the Pentax K10D offers a solid specification: 10MP sensor, image stabilization; 11-point autofocus system; sensitivity range from 100 to 1600 ISO; high definition RAW mode plus JPEG; sensor cleaning system and interchangeable viewfinder screens. The ergonomics have been expertly designed, making the camera a useful tool in the field for the enthusiast photographer. Including an 18- 55mm lens and coming in at a price under 1000 euros, this D-SLR represents a genuine, high quality alternative to some more expensive professional camera bodies. "

Roland Mabo skrev:
Äntligen?
Senast det begav sig var *ist (systemkameran som använde film, ej digitala varianten), innan dess var det MZ-5, Z-1 och Super A/Program Plus ....
Hälsar R
Ja, Z1 var bra och Super A men MZ5n som kom året efter var bättre än MZ5 tycker jag. Jag? jag köpte en MZ3/FA43 kit istället.

ANNONS
Götaplatsens Foto