Annons

Kalender dygn för inläggning av bilder i pooler.

Produkter
(logga in för att koppla)

morten_b

Ny medlem
Hej!

Är det någon mer än jag som tycker att funktionen 1 bild / 24 timmar borde vara 1 bild / kalender dygn. Tycker att det är helt ok att man inte får lägga in mer en bild i poolen per dag, men samtidigt så kan jag bli grym frustrerad när man har lagt upp en bild kvällen innan så måste jag vänta till kvällen för att lägga in ytterligare en bild. Det är ju inte så att antalet bilder skulle öka utan bara ge medlemmarna möjlighet att själva bestämma när på det nya dygnet dom vill lägga in sina bilder.

Hälsningar

Morten

Det har jag irriterat mig på länge, förläng gärna till 2 dygn men kör kalenderdygn istället för minutrar.

Kalenderdygn

morten_b skrev:
Hej!

Är det någon mer än jag som tycker att funktionen 1 bild / 24 timmar borde vara 1 bild / kalender dygn. Tycker att det är helt ok att man inte får lägga in mer en bild i poolen per dag, men samtidigt så kan jag bli grym frustrerad när man har lagt upp en bild kvällen innan så måste jag vänta till kvällen för att lägga in ytterligare en bild. Det är ju inte så att antalet bilder skulle öka utan bara ge medlemmarna möjlighet att själva bestämma när på det nya dygnet dom vill lägga in sina bilder.

Hälsningar

Morten
Ett mycket bra förslag som jag hoppas genomförs! Jag tycker också det är väldigt irriterande att inte kunna lägga in mina bilder när det passar mig under dagen eller kvällen.

Den här tråden borde kanske läggas in under 'Funktionsförslag' istället?

:: Susanne ::

morten_b skrev:
Hej!

Hälsningar

Morten

Det kan väl inte spela någon roll att man behöver vänta 24 timmar istället för att bara vänta på ett nytt kalenderdygn? Är det väldigt frustrerande att behöva vänta ända till kvällen så får det väl vara det, eller så får du lägga upp dina bilder tidigare redan vid första tillfället? :)

Har ärligt talat svårt att se problemet.

Re: Re: Kalender dygn för inläggning av bilder i pooler.

Grönbeck skrev:
Det kan väl inte spela någon roll att man behöver vänta 24 timmar istället för att bara vänta på ett nytt kalenderdygn? Är det väldigt frustrerande att behöva vänta ända till kvällen så får det väl vara det, eller så får du lägga upp dina bilder tidigare redan vid första tillfället? :)

Har ärligt talat svårt att se problemet.

Hej!

Vet inte om du missförstått mig helt men du nämner ju precis problemet, att ladda upp bilderna är ju i sig inget problem för du får ladda upp 5 bilder/24 timmar men jag kan tycka det är frustrerade och onödigt att behöva vänta 24 timmar innan det går att göra igen, det är inte antalet bilder som stör mig utan snarare att jag måste hålla koll på när jag laddade upp dagen innan eller publicerade i bildpool innan jag kan göra samma aktivitet igen. T.ex. du sitter och jobbar med en bild laddar och publicerar den i bild kritik sent på kvällen dag 1, dag två sitter du och pysslar igen och då måste du vänta tills det har gått 24 timmar sedan sist, vilket för min del ibland har inneburit att jag fått sitta och vänta ut tiden. När jag betalar för något så tycker jag också jag skall få lov att utnyttja detta. Därför kalenderdygn i stället för 24 timmar. då vet du att du kan ladda upp eller publicera bilder när du vill varje dag, men med ett max antal enligt bestämmelserna som finns. Jag tycker att det begränsar nöjet och intresset från min sidan att använda mig av fotosidan och så tycker jag inte att det behöver vara.

/Morten

Men visst får du väl lov att utnyttja det när du betalar för det? Precis på samma sätt som alla andra får, jag får inte ladda upp fler bilder snabbare än vad du får. Det är x antal bilder per 24 timmar som gäller för alla, det är det vi betalar för (vi som väljer att göra det) och det är det vi får. Det har vi vetat sedan vi blev medlemmar, det är inget konstigt alls.

Jag missförstod dig inte alls, det är bara det att jag inte ser problemet med den nuvarande ordningen. Att jag förstår hur du menar behöver ju inte per automatik betyda att jag håller med dig, eller hur?

Skulle det vara 5 bilder per kalenderdygn (eller 1 bild till pool per kalenderdygn) så skulle det ju troligen, som Richard Abrahamsson påtalade, innebära att väldigt många bilder laddades upp strax efter midnatt varje dygn. Fördelen med att ha 24-timmars intervall är just att bilduppladdandet sprids jämnare över dygnets timmar. Dels innebär det att det blir ett jämnare flöde för den som vill hålla lite koll, och dels innebär det att det blir en jämnare belastning på servern och dess internetlina.

Jag ser som sagt inte det stora problemet med att behöva vänta någon timme extra. Du får väl hitta på något vettigt att göra under tiden du väntar?

ANNONS
Götaplatsens Foto