Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare, du bör uppdatera den.
Kalibreringsverktyg till tft-skärm
- Trådstartare Gustafa
- Start datum
stefohl
Aktiv medlem
Gustafa skrev:
Funderar på att köpa Colorvision Monitor Spyder ColorPlus eller Colorvision Spyder 2...vad är skillnaden på dessa?
Kolla hur lång tid det tar att kalibrera med Spyder 2. När jag testade tog det betydligt längre tid än med andra program, utan att resultatet blev bättre.
Stefan
BME
Aktiv medlem
Gå till http://www.colorvision.com/profis/profis_view.jsp?id=101 och klicka på "Compare"-fliken.
stefohl
Aktiv medlem
Gustafa skrev:
Jo, jag har varit på den sidan och sett vad som skiljer dem åt, men det säger mig inte så mycket (korkad...*L*), så jag skulle gärna vilja att nån förklarar skillnaden...har man användning för de "bättre" funktionerna i spyder2...
Den viktigaste skillnaden är väl att du får Spyder2-kalibratorn. Ett betydligt mycket exaktare instrument än den gamla Spydern.
Stefan
macrobild
Avslutat medlemskap
Jag har tre olika Spyder, det som stör är att de ger så olika värden. Senaste Spyder fungerar bättre än de tidigare, men jag rekommenderar EyeOne2 för den fotointresserade , EyeOne 2 verkar vara betydligt jämnare och ger ett i mitt tycke ett bättre resultat på de TFT skärmar jag har mätt upp och profilerat.
Mikael
Mikael