Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

kamera minnen som går att använda i mobilen, mp3 etc?

Produkter
(logga in för att koppla)

Pher

Medlem
Hej, tänkte höra med er vad ni tror om minnen.

Tanken jag tänker är att kanske köpa en kamera som använder sig av någon minnestyp kort som jag skulle kunna använda hos andra prylar också. Typ mobilen och mp3 spelaren etc. Dvs man skulle kunna ha ett gäng med kort att växla mellan.

Men jag kan inte se någon tydlig riktning på minnes typer. Alltså vart det barkar hän.

Uppenbart verkar compact flash minnen var både bra och billiga, men i mobil värden tycker jag mig sett MMC kort och SD kort om jag inte helt kommer ihåg fel.

Har ni någon aning eller någon känsla för vilket som kanske blir "standard" el liknande i framtiden?

Mvh Pelle

CF är det som gäller idag i systemkameror, SD ser ut att komma starkt för många typer av manicker.

Men jag tror att det är fel sätt att välja. Jag tror inte man kan räkna med några långlivade standarder. Välj i så fall efter vad som passar de prylar du vill ha idag. Imorgon kommer du med största sannolikhet att bli tvungen att kasta minnena och köpa nytt ändå. Men du kommer knappast att vara ledsen för det, för då kommer du att tycka att de är så små ändå. Och nya, mycket större kommer att kosta mycket mindre.

ANNONS
Götaplatsens Foto