j2^
Aktiv medlem
Ahaa.. var det bra då?
Såvittjagvet har Assist aldrig hanterat Nikons digitala systemkameror, utan bara kompaktkamerorna (Jag kan ha fel).
Numera hanterar de inte Nikon alls.
Plusmedlemskap kostar 349 kr per år
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Ahaa.. var det bra då?
FÖrsta träffen på Google visar att så icke är fallet längrek.
http://assistinstallation.se/1024px/workshop/0/partners.asp
Såvittjagvet har Assist aldrig hanterat Nikons digitala systemkameror, utan bara kompaktkamerorna (Jag kan ha fel).
Numera hanterar de inte Nikon alls.
mm... det känns inte alls bra att posta dem. Men att lägga en hel dag på att åka tåg dit för att göra det liksomJag var ju till och med där för nån månad sen. Nu känner jag mig butter.
Jaja... vilket av dessa två ställen är bäst då?
Kolla med följande, dom har tagit över efter assistans men det gäller enbart för NPU tror jag
STTMEDIA SERVICE AB
Banehagsliden 5
414 51 Göteborg
Öppettider
Vardagar: 08:00 - 17:00
Lördagar: Stängt
Söndagar: Stängt
Telefon : 031 - 491080
Nej.TackJag antar att det kostar något att vara med i det där NPU?
Nej.
eftersom du har en D700 så är du kvalificerad kolla på Nikons hemsida
Jag ringde dem precis, de utför inte jobbet, utan skickar kameran til stockholm i så fall. Och så är det NPS man ska vara med i.
(Jag kanske uppfyller de kraven men är inte riktigt säker på denna punkten: Utöver kamerahus skall du vara registrerad innehavare av ytterligare tre andra Nikon professionella produkter (objektiv, blixtar, skannrar eller trådlös utrustning). )
Vad har du för felppå obj.?Jag tänkte skicka min D700 och tre objektiv på kalibrering, och sensorrengöring på kamerahuset. Någon som vet bra ställen för det i Göteborg? Och vad det kan kosta?
Vad har du för felppå obj.?
Sensorreng. kan jag hjälpa dig med
jag är pensionera kameratekniker i
Jönköping.
[email protected]
Jag vill kolla så att fokusen ligger rätt. Jag har liksom en känsla av att den kan ligga fel på minst ett av objektiven. Tänkte det var lika bra att kolla alla då. Sensorrengöringen är inte det viktigaste, men det är ju också bra, så jag tänkte att det var lika bra att få det gjort också när man ändå håller på.
Jag antar att du gått in i menyn och kollat fininställningen på focus
du kan ju göra en omändring i menyn, var noga med att lägg omjust-
ering på ett obj. och inte på alla.
Kan du inte lämna in det på Scandinavianphoto så att de skickar grejorna fram och tillbaka?
Jag har lämnat in en D300 som jag inte köpt där, och de skickade den till Lasses.
Men det har de haft igen, för nu har jag brännt en del pengar hos dem och kommer säkert att göra det i framtiden också![]()
Hur lång tid tog det då?
Den var helt fuktskadad efter 8 dagar på fjället med regn i 6 dagar
Så det gick rätt fort, tror det var 3 dagar innan de ringde och sa att de slänger kameran.
Men kolla med dem och de kanske har något att låna ut.
Aj då :/
Ett av objektiven är inte nikon utan tamron, funkar det att de skickar det till lasses också? Jag vill ju att det också ska kalibreras tillsammans med kameran![]()
Nej. Lasses kalibrerar enbart Nikon-utrustning. Tamron hanteras av Focus Trading, som ju dock inte kan kalibrera Nikonutrustning.
Kort sagt: Du kommer inte att kunna få ditt nikonhus kalibrerat _tilsammans_ med ditt Tamron-objektiv.