Annons

Kameraköp i Los Angeles

Produkter
(logga in för att koppla)

Joel M

Medlem
Hej alla ni som brukar köpa grejer i staterna titt och tätt!

Jag har en kompis som ska till Los Angeles i dagarna. Är det någon som känner till någon bra och billig fotoaffär där? Hade tänkt köpa en G3:a...

Om jag inte hittar någon bra affär i Los Angeles tänker jag beställa från B&H i NY, till min kompis hotell i Los Angeles. Brukar sådana som B&H acceptera kortköp där man skickar grejerna till en annan adress än den man bor på? (Ska maila och fråga B&H också, men tänkte att jag kan ju nämna frågan här när jag ändå håller på...)

Vänligen

Joel

Brukar sådana som B&H acceptera kortköp där man skickar grejerna till en annan adress än den man bor på?

Joel,
I think you'll find the answer is a definate NO! No serious companies will do this any more as it's the standard way for folks to use stolen credit cards. When sign the contract with Visa/Mastercard etc...you have to agree only to send goods paid for with a credit card to the address the card is registered to. Most businesses are very strict about that, including my own.

Can't really see much of a way round that unless you know someone who lives in LA who can pay for it and order the stuff home, then give it to your friend when he arrives...

Regards, Duncan

Jag har beställt från Sverige på det viset från Adorama. Inte till ett hotell utan till en annan adress i Usa. Adorama ville ha ett fax på kortet samt en kopia på en faktura.

Se upp så att grejorna inte är restade bara och att mottagaren bor kvar om posten försenar leveransen.

I ditt fall slipper du troligen inte Californiska momsen vilket gör att du kanske kan köpa den nästan lika billigt lokalt i LA.

Så kan det gå...

Eftersom jag inte känner någon i LA så återstår väl bara att hitta någon bra handlare i stan. Tips?

Richards skrev:
Adorama ville ha ett fax på kortet samt en kopia på en faktura.
Menar du en faktura på något annat köp med kortet?

...I ditt fall slipper du troligen inte Californiska momsen vilket gör att du kanske kan köpa den nästan lika billigt lokalt i LA.
Dum fråga kanske, men jag har inte haft något att göra med amerikansk moms hit och dit innan...
Är den caleforniska momsen annorlunda än den i NY?

Japp!
Jag skickade dem en kopia på en gammal faktura från mitt kontokort. Ett tips är att ringa dem. De jag har talat med har varit väldigt hjälpsamma.

Ritz camera är en kedja som finns över hela Usa och som jag tror får betecknas som seriös. De har en store locator på deras websida:
http://www.ritzcamera.com

Här är en länk med diverse fotohandlare i LA:
http://www.usc.edu/dept/architecture/survival_guide/camera_equipment.htm

På denna sida kan du läsa om folks erfarenheter med olika handlare (inkl Samy's):
http://www.photo.net/neighbor/one-subcategory?id=2

Kolla vad du får för garanti. På vissa produkter kan den vara begränsad till Usa/Kanada vilket är trist om man har otur och inte är i Usa så ofta.

ANNONS
Götaplatsens Foto