Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Kameraryggsäck med bra bärsystem / Bygga egen?

Produkter
(logga in för att koppla)

risse

Aktiv medlem
Hej

Jag är på jakt efter en ganska stor kameraryggsäck med ett riktigt bra bärsystem. Någon som har något tips?
Har Googlat lite och hittat LowePro Pro Trekker 450 AW, men jag tycker att 4300 kr är i mesta laget...

Kan man annars köpa en vanlig vandringsryggsäck och köpa en lös inredning att stoppa i den? Har googlat lite efter detta, men inte hittat något.
Jag tror tyvärr inte att mina syslöjdsbetyg duger till att sy en inredning själv. Har dessutom ingen symaskin.

Eller funkar det att klippa isär ett liggunderlag och smältlimma ihop det till önskad form?

Är tacksam för alla tips!

Hej

Jag är på jakt efter en ganska stor kameraryggsäck med ett riktigt bra bärsystem. Någon som har något tips?
Har Googlat lite och hittat LowePro Pro Trekker 450 AW, men jag tycker att 4300 kr är i mesta laget...

Kan man annars köpa en vanlig vandringsryggsäck och köpa en lös inredning att stoppa i den? Har googlat lite efter detta, men inte hittat något.
Jag tror tyvärr inte att mina syslöjdsbetyg duger till att sy en inredning själv. Har dessutom ingen symaskin.

Eller funkar det att klippa isär ett liggunderlag och smältlimma ihop det till önskad form?

Annars kan du ju alltid kolla på http://www.scandinavianphoto.se/produkt/1007144606/lowepro/kameraryggsaeck-protactic-450-aw
Jag är sjukt nöjd med min och den rymmer grymt mycket saker.
Och för 2500kr är den inte allt för dyr tycker jag.
I vilket fall som helst bör man komma ihåg att tar man hand om sin kamera väska så kommer den troligen hålla i många år och slår man då ut priset på hur mycket man använder dom så blir det inte häller så farligt dyrt.
Der är ibland dumt att vara snål och försöka hitta kompromisser när det finns ett system på marknaden som är bra.
I stället för att göra en egen lösning som man kanske inte blir riktigt nöjd med.
Slutar alltid med att man spenderar nästan lika mycket pengar på något som inte blir 100 i slutet, det är i alla fall min erfarenhet.

Jag köpte för ett par år sedan en insats från Boblbee. Jag har letat för att få tag på den större modellen men hittar den inte. Cyberphoto säljer den inte längre.

De var gjorda för att kunna placeras i en vanlig ryggsäck men också användas separat.

Jag köpte för ett par år sedan en insats från Boblbee. Jag har letat för att få tag på den större modellen men hittar den inte. Cyberphoto säljer den inte längre.

De var gjorda för att kunna placeras i en vanlig ryggsäck men också användas separat.

Kolla med en leverantör till boblee så borde dom kunna beställa in den större varianten. T ex vet jag att Johans MC säljer boblbee.

Tenba BYOB "bring you own bag"

http://www.benrosverige.se/sv/tenba-vaskor/avdelaredividers/
Finns i fyra storlekar med lock+ mindre insatser + väskor för kablar

Hej

ANNONS
Götaplatsens Foto