Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Kamerasele

Produkter
(logga in för att koppla)

tannler

Aktiv medlem
Åren som tävlingssimmare börjar nu ta ut sin rätt - båda axlarna har uttänjda senor och ska opereras under vintern, så att jag kan sova ostört. I förlängningen medför detta att fotoväskan i fortsättningen får stanna hemma och vara garderob. Det jag tar med mig, måste böras på höfterna, eller i en tajt väst.

Jag har letat runt på nätet, men hittar inga vettiga bilder, så det är svårt att bilda sig en uppfattning om vad jag ska kika närmare på.

Nå'n som har förslag - gärna med en länk?

Now we're talkin'.

West harness är precis det jag är ute efter. Efter många år med stridssele/-bälte som daglig kostym, är jag en aning kräsen och gillar varken m58/9-, m/90- eller ALICE-systemen med sina "smala" remmar över axlarna. Bärsystem 2000 med sin integrerade väst var bra, men jag har inte kvar den ( lånad utrustning ).

Nu vidtar letande efter en leverantör.

Jag skulle börja med att ringa dom här eftersom dom har agenturen på grejerna.

Dom kan säkert se om någon butik köpt västselen på länge.

Focus Trading

För övrigt så har jag kört med Street & Field i 5-6 år och är supernöjd.

Har inte västselen utan det fina midjebältet och lösa väskor.

En annan sak som är bra är att dom lösa väskorna kan man fästa lite överallt på andra ryggsäckar ochså, till exempel vid fjällvandring eller liknande.

Newswear?

Jag tycker Newswear Mens Foul Weather Digital Chestwest är oerhört komfortabel och lättarbetad, knallade omkring med den i berg sand och hetta i Jordanien i våras, flera mil dagligen (eller åtminstone så kändes det som flera mil i fötterna).
Underbart att slippa kånka på fotoaxelväskan. Västen rymmer mer än man tror, men kamerorna med monterade objektiv får man ha på axeln.

Vilken chestwestmodell som helst funkar, men "foul weather"-modellen skyddar suveränt mot vatten och damm.

Västen upplevs inte så extrem som man kan tro när man ser bilden, ingen höjer på ögonbrynen, ingen tror man är en självmordsbombare (jag funderade en del över den möjligheten innan jag packade ner den i Mellersta-Östern-packningen). Har man en jacka utanpå blir västen nästan diskret.

Re: Newswear?

cowboy skrev:
Jag tycker Newswear Mens Foul Weather Digital Chestwest är oerhört komfortabel och lättarbetad, knallade omkring med den i berg sand och hetta i Jordanien i våras, flera mil dagligen (eller åtminstone så kändes det som flera mil i fötterna).
Underbart att slippa kånka på fotoaxelväskan. Västen rymmer mer än man tror, men kamerorna med monterade objektiv får man ha på axeln.

Vilken chestwestmodell som helst funkar, men "foul weather"-modellen skyddar suveränt mot vatten och damm.

Västen upplevs inte så extrem som man kan tro när man ser bilden, ingen höjer på ögonbrynen, ingen tror man är en självmordsbombare (jag funderade en del över den möjligheten innan jag packade ner den i Mellersta-Östern-packningen). Har man en jacka utanpå blir västen nästan diskret.
Möjligen tyckte man att du var gravid ;-))

ANNONS