Annons

Kameraverkstad, vilken och vart?

Produkter
(logga in för att koppla)

Darren

Aktiv medlem
Någon som kan föreslå en kameraverkstad som är bra på Canons manuella kameror i A-serien, som är snabb och som inte kommer att kosta mig högra armen (helst)?

Har kollat på länksidan här på fotosidan men skulle gärna vilja ha tips om flera om de finns.

Mvh
Darren
 

Kijana

Aktiv medlem
Med tanke på din bostadsort (kollade din presentation) så skulle Rosenbergs i Jönköping kunna vara ett alternativ. Lagade min Canon där för ett par månader sedan, och det gick både snabbt och smidigt. 250 kronor är taxan för en diagnos.
Tel:036-710 601, dock bara telefontid måndagar och torsdagar.
 

Darren

Aktiv medlem
Tack Kenneth.

Jag skulle ringt de idag när jag hade tid. Nu får jag vänta tills på torsdag innan jag kan göra det.

Att man aldrig lär sig.

Får man fråga vad de gjorde med kameran och vad det kostade? Bara för att få mig en uppfattning om mitt pris.

Problemet jag har är att kameran (A-1) överexponerar ett steg. Om jag t ex väljer bländare 11 (kör i Av-läget) så exponerar kameran efter bländare 8 (har suttit och kollat bländaröppningen med bakstycket öppet).

All information visas korrekt i displayen och nej, exponeringskompensationen är inte på. :eek:)
 

kameraroffe

Aktiv medlem
kamerarep

Hej Darec.

Jag är kameratekniker på Rosenbergs, kom in till mig på Torsdag så skall vi kolla din kamera varför den överexponerar, tror inte den kostar din högra arm, kanske litet av lillfingret skämt åsido.
Hälsningar
Rolf
 

Darren

Aktiv medlem
Hej Rolf,

Vore bra om jag kunde få ett pris (på ett ungefär). Skicka gärna ett mail om du inte vill skriva det här på forumet.

Jag åker förbi Jönköping på torsdag om jag hinner. Vad behöver jag ta med mig isf? Enbart kamerahuset eller skall jag ta med mig några objektiv också?

Mvh
Darren
 
ANNONS