Annons

Kan inte logga in i Creative Cloud för skrivbord

Produkter
(logga in för att koppla)

Bussmicke

Aktiv medlem
Jag kan inte logga in överhuvudtaget för att uppdatera program. Ville uppdatera Lightroom och Photoshop CC 2014.

Jag loggar in i Adobe CC för skrivbord och den börjar jobba på skärmen. När jag borde vara inne i programmet dyker istället "Du är utloggad: upp hela tiden.

http://helpx.adobe.com/se/creative-cloud/kb/unable-login-creative-cloud-248.html

Jag har testat alla alternativ här. Att ta bort opm.db, jag har avinstallerat CC-appen för skrivbord (den man sköter att uppdateringar ifrån har testat IMSLib-ersättningsfunktionen där det står:
Du bör se flera rader som börjar med Filen har kopierats, och följs av:
Åtgärden har slutförts. Tryck på valfri tangent för att avsluta.

här kopieras Ingenting. Även sista lösningen har jag testat. Jag kommer inte in.

Vad i hela friden ska jag göra.
 

bomalt

Aktiv medlem
Kör du PC eller Mac?

För Mac fungerade det här. Prova att göra "rename" på AAMupdater till AAMupdaterOLD. Den finns under Användare/Bibliotek/Application Support/Adobe...

Starta sedan Creative Cloud desktop. Det löste mitt problem.
 

bomalt

Aktiv medlem
Finns något liknande förslag på lösning till Windows 7 som till Mac:

On a PC running Windows 7 and had the same issues. Instructions from Adobe:

1. Close Creative Cloud Application (up right corner, click on the cog menu and then "Quit Creative Cloud").

2. Please navigate to C:program files(X86)/Common files/Adobe folder.

3. Rename the OOBE folder to OOBE.old

4. Rename AAMupdaterInventory to AAMupdaterInventory.old

5. Type appdata in the start menu search

- What I had to do was go to C: > "MyUserName" > Appdata > local > adobe

6. Rename the OOBE folder to OOBE.old

7. Rename AAMupdater to AAMupdater.old

8. Launch Creative Cloud Desktop

9. Introduce CC credentials

10. Select install/update applications
 

Bussmicke

Aktiv medlem
Jag har följt stegen och nu startar CC för skrivbord överhuvudtaget.

Steg 9 fattar jag inte och 10 kommer jag inte till eftersom programmet inte startar.
Ska jag ominstallera CC för skrivbord?
 

Bussmicke

Aktiv medlem
Testade sedan att avinstallera CC för skrivbord och installera på nytt men det gick inte heller.
Detta är skit, detta problem slapp man när man kunde köpa program..
 

bomalt

Aktiv medlem
Tydligen många som har eller har haft problem med detta. Finns en hel del förslag på lösningar på nätet. Både Mac- och PC-ägare som har drabbats tydligen. Adobes support är inte mycket till hjälp heller. Satt och chattade på engelska med deras support i 45 minuter igår utan att de löste mitt problem. Hittade lösningen själv när jag sökte på nätet. Verkar som om har släppt en produkt som inte är riktigt klar...
 

bomalt

Aktiv medlem
Det finns förslag på att man ska ladda ned Creative Cloud Cleanup Tool och köra det för att sedan göra om installationen. Finns att ladda ned från Adobes hemsida....
 

alf109

Aktiv medlem
Hade samma problem tidigare idag, och det enda jag blev tvungen att göra vara att stänga programmet och starta det igen. Jag skapade ett nytt lösenord först, men det hjälpte inte. Men som sagt att stänga programmet starta och logga in funkade. Kanske värt att testa innan man ger sig in på mer krävande hantering.
Ps. Jag kör mac
 

PFH

Avslutat medlemskap
Den här tråden har övertygat mig om att CC inte är något för mig. Jag fortsätter med mitt gamla CS3.
 

Bussmicke

Aktiv medlem
Får jag ingen ordning kanske jag måste avsluta prenumerationen.

Välkommen tillbaka i datorn min Lightroom 5 (Med serienummer) och Photoshop CS6...

CC får inte komma förrän det funkar.
 
Senast ändrad:

Bussmicke

Aktiv medlem
Nu fungerar Adobe creative cloud
Har suttit i telefon med Adobe support från Indien i timme. De ringde mig.
Hade tydligen fått in något virus eller nåt trots Microsoft Essentials.
Via fjärrstyrning laddade de ner ett antivirusprogram som tog bort det.
Viruset hindrade en proxyinställning som gjorde att Adobe Creative cloud inte kunde kommunicera med Adobe. (Lösning 4 på länken på förra sidan)
Nu kan jag logga in igen i Creative cloud för skrivbord.
 
ANNONS