Annons

Kirlian fotografering hur gör man?

Produkter
(logga in för att koppla)

Danyael_X

Aktiv medlem
Okej har folket hört talas om Kirlianphotogrophy?

Man fotograferar auror och annat jox. Nu menar jag inte den gammla bluffen med polaroid kameror.

jag skiter fullständigt i auror, spöken och UFOn. Men jag har alltid undrat hur just Kirlians fotografering går till.

Jag undrar om någon har testa att göra kirlianska foton.

Enl. en flummig bok jag har på ämnet paranormala fenomen, så ska man sätta en spänning direkt på filmkasetten och sedan placera objektet som ska "fotograferas" direkt på filmens emulsion. man låter en elektrisk spänning pulsera igenom filmkasetten, filmen och objektet.

Har någon testat eller sett detta göras?

Som sagt är jag bara intresserad av hur man får de fräcka effekterna och skiter i allt new age jox.

C.

Juopp många sidor behandlar ämnet, tillsammans med aurafoto, tala ditt husdjurs språk och kristall terapi.

Många säljer även kameror till hutlösa priser (startar vid 700$ eller 700£) men vad jag har sett så finns inga ritningar (tro fan det när man kan ta 7000kr för ett ombyggt polaroid magasin) eller ens någon som har en mer seriös inställning till att använda högfrekvent högspänning för att ta foton.

Jag undrar fprtfarande om någon här har testat kirlian fotografi.

C.

Ah!

Har hittat en bra site efter några timmars surfande runder på allt från veganernas wicca grupp till Anton Le Veys gosedjurssammling =)

http://www.geocities.com/lemagicien_2000/kfpage/kf.html
Killen förklarar Electrophotography på ett vettigt och mycket intressant sätt. Tar även upp filmens inverkan på färgerna och hur man kan styra resultaten...
Finns även ritnnigar till allt man behöver, ibaland är det synda tt man är humanist och inte kan ett skit om elektronikbyggen =)

Tja jag ska se om jag inte kan övertyga en polare att hjälpa mig att bygga en grunka.

C.

ANNONS
Götaplatsens Foto