Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Kompaktkamera till min bror

Produkter
(logga in för att koppla)

Dynax_D5

Medlem
Hejsan min bror bad mig att kolla upp en kamera till honom som han ska använda till att ta bilder på sitt barn som är på ingående och undrar om ni skulle kunna hjälpa mig.

Han är beredd att spendera 3500 kr och han kommer främst att använda auto funktionen då han inte är så pass intresserad att fippla med inställningar och så självklart vill han få så pass bra bilder som möjligt.

Hoppas ni kan hjälpa mig med detta.

Har kollat på en Canon S95 har hört bra om den.
.

Hejsan min bror bad mig att kolla upp en kamera till honom som han ska använda till att ta bilder på sitt barn som är på ingående och undrar om ni skulle kunna hjälpa mig.

Han är beredd att spendera 3500 kr och han kommer främst att använda auto funktionen då han inte är så pass intresserad att fippla med inställningar och så självklart vill han få så pass bra bilder som möjligt.

Hoppas ni kan hjälpa mig med detta.

Har kollat på en Canon S95 har hört bra om den.
.

Skaffade nyligen en beg S95 (den heter S100 nu) och jag är väldigt nöjd med den, har testat den både i de olika program lägena och hel auto samt filmning och den sköter sig exemplariskt i alla lägen.
Så kan bara rekomendera Din bror att slå till på en sådan han lär inte bli besviken och skulle han vilja gå djupare i foto och börja köra mera manuellt så finns även det i den kameran så det går att växa i den sas.

Canon S95 finns det ingen kompaktkamera som slår (om man nu inte räknar med S100 som är väldigt svår att få tag i).
Så satsa på en S95 som du kan få för ungeför 2790 kr

ANNONS
Götaplatsens Foto