Annons

Konflikter snälla hjälp!

Produkter
(logga in för att koppla)
Att det står att SLI-konfigurationen ändrats är ett känt problem i drivrutinerna. Just nu har jag inte kvar länken till filen som löser problemet, men testa sök på "disable tooltip sli" eller liknande.

Se till att du har enable på "VGA uses IRQ" (har inget med detta problem att göra, men väl andra som kan uppstå).

elohim skrev:
Att det står att SLI-konfigurationen ändrats är ett känt problem i drivrutinerna. Just nu har jag inte kvar länken till filen som löser problemet, men testa sök på "disable tooltip sli" eller liknande.

Se till att du har enable på "VGA uses IRQ" (har inget med detta problem att göra, men väl andra som kan uppstå).

Tackar ballongen är borta, men fortfarande kvarstår problemet att jag får svart skärm ett par sek alternativt måste stänga av monitorn och sedan på igen för att få bild!

Kortet är ett Nvidia 7300 gt och enhetshanteraren säger att allt är fin fint!

photonicdelousions skrev:
Tackar ballongen är borta, men fortfarande kvarstår problemet att jag får svart skärm ett par sek alternativt måste stänga av monitorn och sedan på igen för att få bild!

Kortet är ett Nvidia 7300 gt och enhetshanteraren säger att allt är fin fint!

Det måste finnas information jag missar om nvidias jävla skitkort!

Provade det inbyggda grafikkortet och då fick jag ingen svart skärm! Det finns inga konflikter eftersom PCI-E verkar ta över och avinstallera moderkortets kort!

Nidia har ingen information på sin sida om felsökningar eller problem snarlika mina!

Någon som har lite information man kan jobba vidare med?

Är ganska kass på detta med datorhårdvara men något som jag tänker på är att (åtminstone på mitt moderkort MSI) så är PCI-E sloten delad med en vanlig PCI slot DVS använder jag PCI-E så tar den över IRQ från en vanlig PCI. Denna vanliga PCI är färgkodad med orange så man vet vilken som ska undvikas. Men om man hamnar i den fällan borde det jävlas mycket mer med frågetecken och hårdvarukonflikt i enhetshanteraren osv.
Jag har också ett Gainward kort och känner igen att det blir svart på skärmen i någon sekund när man klickar på nvidia ikonen, sedan funkar allt normalt igen.
Däremot får jag systemlock när jag försöker spela men det är en annan historia;-(

Senast ändrad:
ANNONS
Götaplatsens Foto