Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 379 kr per år

Annons

Konica 17 mm-engångskamera

Produkter
(logga in för att koppla)

jimh

Kodsnickare
Forumpersonal
Konica har tydligen lanserat en engångskamera med 17 mm-objektiv. Det låter som en spännande leksak med många roliga användningsområden. En riktig Lomo-killer :)

Någon som sett den i handeln? Man kanske skall fråga Expert, det är väl fortfarande de som har agenturen?

Här finns pressreleasen som släpptes redan vid Photokina. Underligt att den inte fick någon uppmärksamhet. Den nådde väl inte över den digitala bruströskeln.

Låter riktigt skojjigt!
Säkert kommer jag glömma bort att dom finns när de väl når butikerna. Jag läste på deras sida, såg att dom är väldigt stolta över denna kamera;
"The outstanding 17mm super-wide lens...", undrar hur outstanding den är eg? :)

Skulle vara roligt att se en bild tagen med kameran.

Jag kom på ett till mer seriöst användningsområde för den där kameran. Man kan ju såga isär den och slakta sökaren för användning i blixtskon när man plåtar panoramabilder för stitchning eller med shiftobjektiv. Slår vad om att den är hundra gånger trevligare att titta i än dörrögat jag har idag.

Dörrögat?! :-D

Vissa går omkring med en pappmall i ansiktet samtidigt som andra dårar går omkring med ett dörröga.

ANNONS
Götaplatsens Foto