Annons

Konica-Minolta Service

Produkter
(logga in för att koppla)

ArneBerne

Aktiv medlem
Till Konica-Minolta

Hej!

Jag vill veta vad som händer med service på min Minolta D5 framöver?

Tacksam för snabbt svar

Arne Berneklint

===================================
Svar:
===================================
Hej!

Som meddelats av vårt koncernmoderbolag i en pressrelease den 19 januari upphör Konica Minolta med sin kamera- och fotoverksamhet. I meddelandet anges att en överenskommelse träffats med Sony avseende kameraverksamheten innebärande bl. a. att Sony planerar att utveckla digitala systemkameror som är kompatibla med vår Maxxum/Dynax objektivfattning. Sony kommer också att ta över serviceverksamheten för Konica Minolta-, Konica-,och Minolta-kameror och tillhörande utrustning.

Så fort ytterligare information finns tillgänglig kommer vi att komplettera ovanstående information.

Med vänliga hälsningar
Konica Minolta Photo Imaging Nordic AB

Jag upptäckte just att min D7D bakfokuserar trots service för ett halvår sedan. Kameran är nu ca 15 månader gammal. Mailade ziegler om detta, har inte fått svar.

Jag har många trevliga erfarenheter av Zieger, men snabba svar på mail är definitivt inte en av dem, så det behöver inte betyda att det blir trixigt med service.. Ring i stället!

/Per

Undrar om dom fixar bakfokus på garantin?

"För varor och tjänster som du köpt före den 1 april 2005 gäller fortfarande två års reklamationstid. Ett ursprungligt fel kan vara ett fabrikationsfel eller något annat fel som varan hade innan du fick den. Sådana fel kan visa sig ganska lång tid efter köpet. Att du får en garanti med kortare giltighetstid betyder alltså inte att reklamationstiden förkortas. Skillnaden är att när garantin gått ut är det du som måste bevisa att felet fanns där från början. "

Svar från Zieger

Hej

Enligt de besked som vi har fått så fortsätter vi med service tills vidare.

Med vänlig hälsning
Kent Jänis
Zieger Teknik AB

ANNONS
Götaplatsens Foto