Annons

Konsertfotografi

Produkter
(logga in för att koppla)
Jag fotade faktiskt lite konsert igår på Mosebacke. Ljuset var tyvärr uselt och jag fick köra på ISO 1600. Använde 50 1,4 på min EOS 5D för maximal ljusstyrka, här är lite bilder på Kirunagänget Willy Clay Band...

www.sorkin.se/willyclay

Christer, 2 gb primärminne menar du. Jag har 600 gb disk och det börjar bli trångt.

BugEyes skrev:

Christer, 2 gb primärminne menar du. Jag har 600 gb disk och det börjar bli trångt.
Ja, självklart,det blev tyrkfle

Björn,
Jag klarar mig också rätt bra i mörka situationer med mitt Canon 16-35/2,8. Dessutom kan jag naturligtvis underexponera t.ex. 2 steg och få då en en brusigare bild som jag lyfter tillbaks i RAWeditorn och sedan som standard tvättar och skärper. Det blir kanonbra resultat av det också.

Sedan kan jag kan rekommendera att lämna sin kamera och sina objektiv till Centralservice i Upplands Väsby för samjustering.

Så gör proffsen, dom kommer med en drös kameror och objektiv och vill få tillbaks dom som en samverkande fotoenhet som man fritt kan välja sammansättning ur med perfekt resultat.

Det blev inte så dyrt och resultatet blev jättebra. Jag fick dessutom proffsservicen eftersom jag bor i UV. Dom ringde nämligen på eftermiddagen dagen före jobbet skulle göras och bad mig komma in med kamera och objektiv och jag fick hämta efter lunch följande eftermiddag. Suveränt!

BugEyes skrev:
Jag fotade faktiskt lite konsert igår på Mosebacke. Ljuset var tyvärr uselt och jag fick köra på ISO 1600. Använde 50 1,4 på min EOS 5D för maximal ljusstyrka, här är lite bilder på Kirunagänget Willy Clay Band...

www.sorkin.se/willyclay

Fina bilder & fina instrument :) Ett perfekt exempel på att man bör köra med hög ISO och ljustarka gluggar istället för blixt. Om du kört med blixt hade stämningen i bilderna helt gått förlorad..

ANNONS
Götaplatsens Foto