Annons

Konstigt brev från Adobe

Produkter
(logga in för att koppla)

madsochmarja

Aktiv medlem
Fick idag vad som visade sig vara reklam för ett seminarium för Adome Acrobat 8.
Framsidan av brevat var bara klad överstrukna namn och meningar, mycket konstigt.
Men varför jag skriver här, är att brevet föruttom min vanliga addres hade stånde på framsidan mitt namn + Kronobergshäktet ?
Jag har inga förbindelser med Kronobergshäktet och vill inte värka som jag har dett, jag går på en folkhögskola och vi har gemensama postfack, dett var en kompis som berättade att jag hade fått post, och frågade varför dett stod kronobergshäktet på brevet, posten blir sorterat av våran sekretarare och ibland av lärare, folk som kan ha sett detta konstiga brev.
Brevet värkade vara skapad som om skaparen hade ingen organisering på sitt arbete och gjorde en massa fel, inuti blir man då bjuden på seminarium för att lära sig organisera sig med Adobe Acrobat, men jag vill inte uttsättas för förtal bara för att Adobe vill göra reklam.

Har någon annan fått detta konstiga brev, och vad kan man göra emot dett?
Är mycket ledsen om mitt rykte på skolan är skadat för att Adobe betär sig konstigt.

Har också fått brevet. Märkte dock inget om Kronobergshäktet.

Kuvertet är en kopia av det bruna kuvertet som man använder på företag för intern post. Först trodde jag att jag av någon anledning fått intern post hem i brevlådan.

När jag väl läst reklambladet (inbjudan till seminariet) tyckte jag att det var rätt fyndigt av Adobe att använda det bruna kuvertet. Just sådana används för att skicka dokument fram och tillbaka med ändringar och synpunkter. Adobe Acrobat är ju ett program som man kan använda för samma ändamål fast digitalt.

Det däremot som jag tycker mindre om är hur de fått tag i min privata adress. Så länge jag minns har jag aldrig givit den ut vid produktregistreringar etc.

Fattar inte vad som har hänt, tycker detta är mycket jobbigt, kan hellere inte hitta någon e-mail jag kan kontakta dom på, måste skriva ett rigtigt brev.

Hej!
Har också fått ett brunt kuvert med kronobergshäktet på, Vaddå det är väl inget att hänga upp sig på, kasta mailet så är det ur värden.

Per

Men, tror inte du fattar, folk har sett brevit innan jag fick dett, hur många vett jag ej, dessa folk kan förknippa mig med kornobärgshäktet, dett vill jag helst inte då detta kan påvärka min framtidiga skolgång och rykte, tycker detta är förtal och ville gärna anmäla dom för dett.

Ser det där brevet ut som ett brunt internpostkuvert?

En bunt sådana brev kom till jobbet och alla ser lika ut på baksidan, som ser ut som ett internpostkuvert. Samma namn och strykningar på alla kuveren. En reklamgrej, som någon smarting på en reklamfirma kommit på.

RolandM skrev:
Ser det där brevet ut som ett brunt internpostkuvert?

En bunt sådana brev kom till jobbet och alla ser lika ut på baksidan, som ser ut som ett internpostkuvert. Samma namn och strykningar på alla kuveren. En reklamgrej, som någon smarting på en reklamfirma kommit på.

Men dett att dett står Kronobergshäktet är väl då också en reklamgrej?
Tycker dom skulle ha tänkt sig om

madsochmarja skrev:
Men dett att dett står Kronobergshäktet är väl då också en reklamgrej?
Tycker dom skulle ha tänkt sig om

Jag noterade när jag tittade på kuvertet att namnet längst ned fanns på avdelningen och måste ha kommit fel, så jag vände på kuvertet och hittade en blank "sida", med adressatens andress maskinskriven.

ANtar att att reklammakarna vill att du som mottagare ska haja till och undersöka försändelsen innan den kastas. De har lyckats rätt bra med det, genom att skapa en försändelse som ser ut att ha kommit från en myndighet, ska du bli extra nyfiken och öppna den.

Att få hem kuvert i brevlådan i sin bostad som ser ut som internpostkuvert är inte speviellt vanligt, men inom företag och myndigheter är det brukligt att använda internpostkuvert, där föregående mottagares namn strycks och ett nytt skrivs till under, för distribution i internposten. Ett kuvert som är ett intenpostkuvert ses inte vid en första anblick som reklam och hanteras som viktig post före reklamposten.

Jag tror man använder kuvertet så här: Stryk över sista adressen, skriv reklamfirmans adress på nästa rad, och lägg brevet i utkorgen. :)

ANNONS
Götaplatsens Foto