Annons

Konstigt meddelande på Lenovo laptop

Produkter
(logga in för att koppla)

Michael Johansson

Aktiv medlem
Jag har en Lenovo laptop som mest används när jag är ute och reser med husbilen. Mest blir det surfande, koll av eventuella resmål, kika på kartor mm samt lite enklare bildredigering under resans gång.

Ibland när jag startar datorn får jag ett konstigt meddelande som ser ut så här:

Skärmklipp Lenovo.JPG

Jag tror att Apoint2K har med pekplattan att göra och skulle inte tro att det är så lämpligt att ta bort mappen (och innehållet). Men hur får jag bort detta slumpmässigt uppdykande av meddelandet? Själva meddelandet är ju bara att klicka Avbryt för att få bort men rätt som det är dyker det upp när jag startar datorn. Inte varje gång, utan det blir i uppskattat snitt var femte gång men helt oregelbundet.

Katalogen Apoint2K ligger i C:\Program. Datorn kör Win7.
 

AFJ

Aktiv medlem
Eftersom du får meddelandet vid start av datorn så kan det vara något i autostart som gör detta. Kör msconfig och se om det finns några misstänkta poster där.

Att ha något konstigt i autostart kan indikera virus, men det kan förstås vara något helt annat.
 

Bokeh

Aktiv medlem
Avinstallera skiten och installera om senaste drivrutinen, byt till Mac nästa gång och du slipper hålla på med sånt här.
 
Senast ändrad:

Michael Johansson

Aktiv medlem
Byta till Mac? Aldrig! Jag som just lyckats avsluta mitt Applekonto vilket inte var det lättaste. Jag kommer inte ens ihåg hur många gånger jag måste logga in i olika moment, hur många gånger jag måste svara på diverse kontrollfrågor och hur många gånger jag måste svara på om jag verkligen ville avsluta kontot och till slut vänta sexton dagar till det verkligen blev avslutat.

Kändes som att gå ur en sekt.

Jag tror dessutom att problemet är borta nu. Har jag fel så får jag helt enkel kopiera mappen till ett USB-minne, sedan följa uppmaningen att radera enligt det uppdykande meddelandet och sedan kopiera tillbaka från USB-minnet.

Tack för hjälpen från de som försökt hjälpa mig.
 
ANNONS