Annons

kontrastlös utskrift

Produkter
(logga in för att koppla)

cosmo

Aktiv medlem
Jag har en Canon i560 skrivare. Har hitills varit väldigt nöjd med utskrifterna. Men efter att ha bytt från orginal till piratpatroner från inc club blir utskrifterna kontrastlösa. Skuggpartier i bilderna ser ut att vara täckta av rök.

Problemet är också att jag i samband med bytet av bläckpartoner även uppgraderade från PS 7.0 till PS CS. Är därför osäker om felet kan vara någon inställning i Photoshop. Blir lite misstänksam eftersom jag läst possitiva recenssioner om piratpatroner i olika fototidningar.

Vart är det troligast att felet ligger?

Kan tyvärr inte ge dig nåt exakt svar på frågan MEN: Jag skulle absolut akta mig för piratpatronerna. Bekanta använde dom (efter att ha kört original) och fick byta ut sin skrivare. Själv testade jag ink club patroner i min gamla Epson 895 och fick riktigt konstiga färgtoner i bilderna, kunde väl iof kanske gått att kompensera bort men jag tyckte nog att det var lite väl mycket som skiljde.

Kanske kan vara PS bytet men jag skulle nog sätta en slant på bläcket...

Lycka till!!

/Micke

Tack för svaret! Hm... Som jag befarade. Känner mig lite "dumsnål" med tanke på att orginalpatroner till skrivaren är relativt billiga.

/Niklas

jo, man tänker ju så. Finns säkert även piratbläck som funkar men det känns dumt att chansa.
Sen vet man ju till på köpet ännu mindre om hållbarheten på bilden än om man kör original rätt igenom.

ANNONS
Götaplatsens Foto