Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Konvertera simgaobjektiv för Minolta till Canonfattning?

Produkter
(logga in för att koppla)

dajli

Aktiv medlem
Jag har ett gammalt sigmaobjektiv jag använde till min 35mm Minoltakamera för 7-8 år sen, Sigma 70-300mm f/4-5.6 DL Macro Super.

Jag har nu hittat det igen, och funderar på om jag kan få det att fungera på en canonkamera med hjälp av någon konverter? Eller är det en Sonykamera som gäller för objektivet, eller går inte ens det?

Har letat lite, men vore tacksam för hjälp.

Det enda sättet att få autofokus är att sälja det och köpa ett med Canonfattning.

Det är också det billigaste, du kan ju förmodligen både köpa och sälja för samma pris.

Värdet torde ligga någonstans under tusenlappen.

Det enda sättet att få autofokus är att sälja det och köpa ett med Canonfattning.
Det är också det billigaste, du kan ju förmodligen både köpa och sälja för samma pris.
Värdet torde ligga någonstans under tusenlappen.
Ok, det var ju synd i så fall, men förstod att det nog var så. Objektivet har lite affektivt värde eftersom jag fått det som gåva, så vore kul kunna använda just det objektivet därför. Därför jag gärna inte vill sälja det... Men jag kanske inte ska vara så blödig, men ibland är jag det ändå. :)

Kan tillägga att jag inte är så förtjust i tele längre, så det skulle användas väldigt sällan, därför jag inte bryr mig om att satsa på ett nytt bättre objektiv nu.

ANNONS
Götaplatsens Foto